Ispitna anksioznost i adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja (CROSBI ID 195220)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Cvitković, Daniela
hrvatski
Ispitna anksioznost i adaptivno ponašanje djece s teškoćama učenja
Unatoč zakonskoj regulativi, proces inkluzije djece s posebnim potrebama u Hrvatskim redovim školama još uvijek ide vrlo sporo. Posebne potrebe koje dijete ima često su glavni razlog njegove izolacije i prava te djece još nisu izjednačena s pravima vršnjaka. Pokazalo se da bliža i dalja djetetova okolina mogu nepovoljno djelovati na cjelokupni razvoj djeteta s teškoćama učenja što dovodi često do depresivnosti, sniženog samopoštovanja i anksioznosti. U ovom se istraživanju htjelo ispitati koliko je izražena ispitna anksioznost kod djece s teškoćama učenja u odnosu na tipične vršnjake te ispitati odnos ispitne anksioznosti i adaptivnog ponašanja. Ispitivanje je provedeno na 166 djece, učenika 6.tih razreda (83 djece s TU i 83 tipične djece) isto toliko njihovih roditelja i 50 učitelja. Pokazalo se da je kod djece s TU statistički značajno više izražena ispitna anksioznost i ona je u vezi sa samoprocjenom adaptivnog ponašanja u odnosima s vršnjacima. Kod tipične djece doživljaj ispitne anksioznosti statistički značajno je povezan je sa samoprocjenama adaptacije u razredu.
ispitna anksioznost; djece s teškoćama učenja; adaptivno ponašanje
nije evidentirano
engleski
Test anxiety and Adaptive Behaviour of Children with Learning Disabilities
nije evidentirano
test anxiety; adaptive behaviour; children with learning disability
nije evidentirano