Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova (CROSBI ID 379280)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Markulak, Damir Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova / Androić, Boris (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2001

Podaci o odgovornosti

Markulak, Damir

Androić, Boris

hrvatski

Probabilistička ocjena razine sigurnosti cestovnih spregnutih mostova

U ovom je radu provedena ocjena sigurnosti spregnutih mostova slobodno oslonjenih na dva ležaja, raspona 25 do 45 metara. Analizirane koncepcije izvedbe mosta obuhvatila je slučaj potpunog i djelomičnog sprezanja. Za ishodišne konstrukcije su usvojeni spregnuti mostovi starosti 40-50 godina, kako bi se dobio uvid u ostvareni stupanj sigurnosti i rezultati istraživanja koristili pri projektiranju i koncipiranju suvremenijih rješenja mostova. Dimenzioniranje mostova je izvršeno prema u spomenutom vremenu važećim tehničkim propisima. Za određivanje dimenzija poprečnog presjeka je korištena elastična analiza, a presjek je koncipiran u skladu s konstrukterskim pravilima iz toga razdoblja. Procjena sigurnosti izvršena je primjenom probabilističkom metodom FORM, za krajnje granično stanje, granično stanje uporabivosti te granično stanje obzirom na umor materijala. Krajnje granično stanje ocijenjeno je na temelju otpornosti poprečnog presjeka na savijanje. Tretman otpornosti poprečnog presjeka vršen je na temelju zahtjeva novih tehničkih propisa, Eurocoda, te je u skladu s njim i izvršeno definiranje odgovarajućih jednadžbi graničnog stanja. Granično stanje uporabivosti obuhvatilo je provjeru ostanka konstrukcije u elastičnom području, odnosno ograničenje vrijednosti naprezanja u čeličnom dijelu spregnutog presjeka. Umornost je ocijenjena za osnovni materijal, te poprečno i uzdužno ukrućenje hrpta. Sva ocjene sigurnosti su izvršene za različite raspone unutar zadanog intervala. Analize su provedene s relativno velikim brojem baznih varijable čiji su statistički parametri birani tako da što bolje predstavljaju naše uvjete. Izvršeno je modeliranje realnog prometnog opterećenja u našoj zemlji. Za tu svrhu je formiran set reprezentativnih vozila čije su karakteristike dobivene na temelju obrade odgovarajućih statističkih podataka o hrvatskom prometu. Pri tome je formiran deterministički i probabilistički model, što je ovisilo o tretmanu ukupne težine teretnog vozila kao mjerodavnog parametra.

cestovni spregnuti mostovi; probabilistička analiza; pouzdanost; modeli opterećenja umornosti

nije evidentirano

engleski

Probabilistic assessment of safety level of composite road bridges

nije evidentirano

composite road bridges; probabilistic analysis; reliability; fatigue load models

nije evidentirano

Podaci o izdanju

211

25.05.2001.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo