Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 639686

Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata


Gazibara, Senka
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata // Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 58-71 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kultura socijalne interakcije i komunikacije adolescenata
(Culture of Social Interaction and Communication of Adolescents)

Autori
Gazibara, Senka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura. Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 58-71

ISBN
978-953-99167-6-1

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.-26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Kultura; socijalna interakcija; komunikacija; adolescenti; međusobni odnosi
(Culture; social interaction; communication; adolescents; social relations)

Sažetak
Čovjekov život u najvećoj je mjeri određen komunikacijskim ulogama, vezama i odnosima u koje je uključen tijekom svog razvoja, a osobito u godinama djetinjstva i adolescencije (Rosić, 2005). Komunikativna funkcija, navodi Strugar (2005), jedna je od šest temeljnih funkcija kulture iz koje proizlazi da nema kulture bez komunikacije, jer je čovjek biće komunikacije, a njome se iskazuju ideje, znanja, osjećaji, tradicija itd. Kultura komunikacije i interakcije važan je čimbenik razvoja osobnosti i socijalnog razvoja učenika, stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati kulturu socijalne interakcije i komunikacije adolescenata na primjeru jedne osječke srednje škole, radi unaprjeđenja komunikacijskih kompetencija učenika i njihove socijalne interakcije s roditeljima, prijateljima i učiteljima. Ispitivanjem su obuhvaćeni učenici trećih razreda, N=119 (M=40, Ž=79) koji su procjenjivali učestalost ostvarivanja pozitivnih interakcijskih stilova koji doprinose razvoju socijalnih odnosa i negativnih interakcijskih stilova koji ih narušavaju. Rezultati su pokazali da interakcijski stil učenika, u prosjeku gledano, nije dovoljno poticajan i ima prostora za unaprjeđenje, posebice u njihovoj socijalnoj interakciji s učiteljima, što upozorava da se više pozornosti u odgojno-obrazovnom programu treba dati učenju socijalnih vještina te poticati njihov razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Senka Gazibara, (338516)