Upravljanje markom tehnoloških parkova i inkubatora (CROSBI ID 379221)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
BUŠIĆ, SVJETLANA
Dabić, Marina
hrvatski
Upravljanje markom tehnoloških parkova i inkubatora
Cilj je ovog rada bio povezati i istaknuti važnost dviju vrlo bitnih kategorija u današnjem gospodarstvu te dokazati da ih opravdano možemo smatrati pokretačima gospodarstva. S jedne strane to su tehnološki parkovi i inkubatori koji svojim aktivnostima usmjerenim razvoju malog i srednjeg poduzetništva i razvojem ekonomije znanja pokreću i unaprjeđuju razvoj regije, a time utječu i na cjelokupno gospodarstvo zemlje u kojoj djeluju. S druge strane to su marke koje ako se uspješno koriste mogu biti funkcionalni menadžerski alat u poslovanju svih subjekata kako bi se postigla dugoročna konkurentska prednost. Stoga se iz prvog dijela rada, usmjerenog na tehnološke parkove i inkubatore gdje se nastojalo dokazati da oni nisu nikakva novost te da su razvijenim zemljama itekako dokazali da pokreću razvoj gospodarstva može zaključiti slijedeće: Tehnološki parkovi i inkubatori svojim djelovanjem mogu značajno doprinijeti razvoju gospodarstva regije i zemlje u kojoj djeluju. Razvoju tehnoloških parkova i inkubatora u Republici Hrvatskoj treba pristupiti sustavno i strateški te ih pozicionirati među vodeće instrumente za pokretanje i razvoj hrvatskog gospodarstva.Tehnološke parkove i inkubatore u Republici Hrvatskoj treba više promovirati. Iz drugog dijela rada usmjerenog na upravljanje markom tehnoloških parkova i inkubatora mogu se izvesti slijedeći zaključci:Marke su moćan menadžerski alat koji zahtijeva uspješno upravljanje temeljeno na suvremenom modelu upravljanja markom kako bi se ostvarile dugoročne konkurentske prednosti, povećala vrijednost i uspješnost organizacije. Suvremeni model upravljanja markom može se primijeniti u poslovanju tehnoloških parkova i inkubatora.Tehnološki parkovi i inkubatori u Republici Hrvatskoj trebaju težiti uvođenju suvremenog modela upravljanja markom.U trećem dijelu rada provedeno je empirijsko istraživanje o upravljanju markom u hrvatskim tehnološkim parkovima i inkubatorima s ciljem potvrđivanja zadanih hipoteza. Radi potvrde prve radne hipoteze (H1), odnosno tvrdnje da se u hrvatskim tehnološkim parkovima i inkubatorima nesustavno i neučinkovito upravlja markom, anketirani su svi aktivni tehnološki parkovi i inkubatori koji imaju sjedište na području Republike Hrvatske kao i stanari koji trenutno borave u tehnološkim parkovima i inkubatorima. Empirijskim istraživanjem došlo se do sljedećih rezultata: Najveći broj tehnoloških parkova i inkubatora tek je nedavno počeo raditi na aktivnostima upravljanja markom ili uopće nisu započeli s aktivnostima upravljanja markom što je potvrdila i većina ispitanih stanara. Oni koje rade na upravljanju markom poduzimaju vrlo malo potrebnih aktivnosti. Veliki broj tehnoloških parkova i inkubatora nema zaposlenu niti jednu osobu koja redovito radi na poslovima upravljanja markom. Većina tehnoloških parkova i inkubatora u svom proračunu nema predviđena sredstva za aktivnosti razvoja i jačanja marke. Većina tehnoloških parkova i inkubatora u razvoj i jačanje svoje marke u prethodnoj godini uložila je manje od 50.000 kn. Tehnološki parkovi i inkubatori koji su ostvarili najmanje prihoda u 2011. godini ujedno su u najvećem postotku onih koji ne rade sustavno na uspostavljanju i jačanju svoje marke. Navedeno je dovoljno dokaza koji podupiru prvu postavljenu radnu hipotezu (H1), odnosno možemo zaključiti kako se u hrvatskim tehnološkim parkovima i inkubatorima markom ne upravlja sustavno i učinkovito.
upravljanje markom; tehnološkh park; inkubator
Poslijediplomski sveučilišni stručni studij Naziv studija: Upravljanje poslovnim-industrijskim marketingom
engleski
Brand mangement of technology parks and incubators
nije evidentirano
brand management; technology park; incubator
nije evidentirano
Podaci o izdanju
80
21.12.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb