Implicitne teorije inteligencije kod djece predškolske dobi (CROSBI ID 194884)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Đunđenac, Ranka
hrvatski
Implicitne teorije inteligencije kod djece predškolske dobi
Cilj istraživanja bio je ispitati kakve implicitne teorije inteligencije imaju djeca predškolske dobi. Osim opisa implicitnih teorija inteligencije kod predškolaca, cilj je bio provjeriti razlike u zastupljenosti pojedinačnih kognitivnih i nekognitivnih aspekata inteligencije u odgovorima predškolske djece. U ispitivanju su sudjelovala 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4–7 godine života, oba spola. Glavni nalaz istraživanja je da je očekivano utvrđena neravnomjerna zastupljenost odgovora u pojedinim kognitivnim i nekognitivnim kategorijama, uz izrazitu dominaciju nekognitivnih odgovora kod apstraktnih, a posebno kod konkretnih pitanja postavljenih djeci. To se reflektira i u većem broju statistički značajnih razlika osobito vezanih uz kategoriju S (socijalne vještine i osobine ličnosti). Pokazalo se da socijalne (ali ne i verbalne) vještine statistički značajno prevladavaju u dječjim opisima inteligencije.
kognitivne kategorije; predškolska djeca; zastupljenost
nije evidentirano
engleski
Implicit theories of intelligence in preschool children
nije evidentirano
cognitive categories; preschoolers; representation
nije evidentirano