Uloga usluga u marketingu hrvatskih proizvodnih poduzeća (CROSBI ID 379006)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ojurović, Iris
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Uloga usluga u marketingu hrvatskih proizvodnih poduzeća
U današnjem sustavu tržišnog gospodarstva usluge imaju veoma važnu ulogu te je gotovo nemoguće naći poduzeće čija ponuda ne sadrži neki oblik usluge. Kako bi odgovorila na sve kompleksnije i zahtjevnije potrebe potrošača te sve jaču konkurenciju, proizvodna se poduzeća okreću uslugama kao novom izvoru stvaranja održive konkurentske prednosti. Uloga usluga tako postaje sve važnija, a materijalni proizvod više nije osnovni predmet razmjene na tržištu. Iako u razvijenim zemljama proizvodna poduzeća shvaćaju važnost usvajanja i primjene znanja i vještina koja su specifična za marketing usluga, u Hrvatskoj takvo razmišljanje ipak još nije dovoljno razvijeno. Provedenom analizom na sedam poduzeća došlo se do zaključka kako hrvatska proizvodna poduzeća nemaju razvijenu strategiju marketinškog upravljanja uslugama. Također, poduzeća su još uvijek primarno orijentirana materijalnom proizvodu, a uslugu percipiraju kao dodatak ponudi koji će omogućiti bolju prodaju proizvoda. Važan problem je i nedovoljna upoznatost sa svim aspektima uslužnog poslovanja što implicira kako hrvatska proizvodna poduzeća još uvijek nisu dovoljno svjesna važnosti usluga.
proizvodna poduzeća; uslužna orijentacija; uloga usluga; strategija uslužnog poslovanja
nije evidentirano
engleski
The role of services in marketing of the Croatian manufacturing companies
nije evidentirano
manufacturing companies; service orientation; the role of services; service marketing strategy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
73
16.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb