Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 637952

Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave


Dubovicki, Snježana
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1-2; 205-221 (podatak o recenziji nije dostupan, znanstveni)


Naslov
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave
(Promoting creativity in the textbooks of lower elementary education)

Autori
Dubovicki, Snježana

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9 (2012), 1-2; 205-221

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, znanstveni, znanstveni

Ključne riječi
Kreativnost; udžbenici razredne nastave; kurikulum; zadatci koji potiču kreativnost; zadatci koji ne potiču kreativnost
(Creativity; lower elementary school textbooks; curicculum; creativity-promoting tasks; tasks that do not promote creativity)

Sažetak
U radu se istražuje poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Istraženi su udžbenici iz hrvatskoga jezika, matematike i prirode i društva koji se koriste danas, a propisani su od strane Ministarstva. Kako bismo utvrdili potiče li se kreativnost u navedenim udžbenicima, istraženi su zadatci koji potiču i/ili ne potiču kreativnost na osnovu kojih je procijenjeno pridaje li se kreativnosti u udžbenicima razredne nastave značajno mjesto. Analizirale su se i razlike s obzirom na udžbenike koji su se koristili 80-ih godina i onih koji se koriste danas. U posljednjem dijelu istraživanja posebno nas je zanimalo postoji li razlika u broju kreativnih pitanja s obzirom na predmet. Istraženo je 13 od 55 udžbenika koji su propisani od strane Ministarstva te 12 udžbenika koji su se koristili 80-ih godina te je istraženo 12 163 zadataka koja se pojavljuju u udžbenicima. Od sveukupnog broja istraženih zadataka, 10 730 ili 88, 22% su ona koja ne potiču kreativnost, a broj onih koji ih potiču je 1433 ili 11, 78%. Rezultati istraživanja govore o tome da je razlika u zadatcima koji potiču kreativnost u udžbenicima hrvatskoga jezika (16, 96%) i prirode i društva (16, 93%) vrlo mala, dok je broj zadataka koji potiču kreativnost u matematici u najmanjem postotku (1, 69%). Uočeno je da se manji broj zadataka koji potiču kreativnost pojavljuje u udžbenicima 80-ih godina 480 (ili 8, 15 %), nego li u udžbenicima koji se danas koriste 953 (ili 15, 17 %). Podatci govore da se kreativnost još uvijek nedovoljno potiče u udžbenicima razredne nastave te da je potrebno načiniti ozbiljnije rekonstrukcije pri metodičko-didaktičkom oblikovanju udžbenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Snježana Dubovicki, (312473)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts