Čimbenici koji utječu na adaptivno prodajno ponašanje u maloprodaji (CROSBI ID 194550)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Brečić, Ružica ; Butigan, Boris ; Palić, Mirko
hrvatski
Čimbenici koji utječu na adaptivno prodajno ponašanje u maloprodaji
Cilj ovog rada je identificirati čimbenike koji imaju utjecaj na adaptivno prodajno ponašanje i uspješnost poslovanja u maloprodaji. Analizirani su čimbenici vezani uz prodajno osoblje (prodajno iskustvo, prodajne vještine, zadovoljstvo poslom i plaćom, posvećenost poduzeću) i čimbenici na razini poduzeća (osnaživanje i kontrola ponašanja). Primarni podaci prikupljeni su putem anketnog upitnika koji su popunjavali menadžeri i zaposleni u maloprodaji. Korišten je slučajni stratificirani uzorak kroz dvije faze istraživanja. Ukupno, 89 menadžera maloprodajnih mjesta ispitano je u prvoj fazi istraživanja i 376 zaposlenika u drugoj fazi istraživanja. Za obradu podataka korištena je višerazinska analiza u programu za obradu podataka SPSS. Rezultati istraživanja ukazuju kako na adaptivno prodajno ponašanje pozitivno i u značajnoj mjeri utječu prodajne vještine i predanost zaposlenika organizaciji, a na uspješnost poslovanja utječe kontrola ponašanja zaposlenika od strane menadžera. Teoretske i menadžerske implikacije ovog istraživanja navedene su zajedno s ograničenjima istraživanja i preporukama za buduća istraživanja.
adaptivno prodajno ponašanje; maloprodaja; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Analysis of factors influencing adaptive selling behavior in retail
nije evidentirano
adaptive selling behaviour; retail; Croatia
nije evidentirano