Planiranje preventivnih strategija na temelju snaga i poteškoća učenika prvih razreda osnovnih škola (CROSBI ID 378880)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Smok, Marina
Bašić, Josipa
Novak, Miranda
hrvatski
Planiranje preventivnih strategija na temelju snaga i poteškoća učenika prvih razreda osnovnih škola
Ovim radom željela se ispitati zastupljenost emocionalnih snaga i poteškoća te snaga i poteškoća u ponašanju (simptomi hiperaktivnosti, simptomi emocionalnih poteškoća, simptomi problema u ponašanju i problemi s vršnjacima) kod učenika prvog razreda osnovne škole, te utvrditi razlike u snagama i poteškoćama s obzirom na spol djece. Za potrebe ovog diplomskog rada korišteni su podaci dobiveni istraživanjem koje je provedeno u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno - emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ pod vodstvom prof.dr.sc. Josipe Bašić s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i kovoditeljstvom Celene Domitrovich iz Centra za prevencijska istraživanja, Pennsylvania State University iz SAD-a u razdoblju od svibnja 2010. do svibnja 2012. godine. PATHS program čiji se akronim Promoting Alternative Thinking Strategies odnosi na Razvijanje Alternativnih Strategija Mišljenja razvili su Mark Greenberg i Carol A. Kusché ranih 80-tih godina 20. Stoljeća. U istraživanju je sudjelovalo 600 djece iz 30 osnovnih škola iz Grada Zagreba, Rijeke, te Istarske županije. Djeca su procijenjena od strane svojih učitelja/ica pomoću Upitnika snaga i poteškoća koji je osmislio Robert Goodman 1997. godine. Rezultati su pokazali da se radi o populaciji prvašića koji poteškoće iskazuju u manjoj mjeri, te da su najzastupljeniji simptomi hiperaktivnosti, nakon čega slijede simptomi emocionalnih poteškoća dok su mnogo manjoj mjeri zastupljeni simptomi problema u ponašanju i problemi s vršnjacima. Spolne razlike utvrđene su samo na subskalama simptomi hiperaktivnosti i simptomi problema u ponašanju, pri čemu dječaci iskazuju veće poteškoće na obje subskale.
snage i poteškoće; djeca rane osnovnoškolske dobi; prevencija
nije evidentirano
engleski
Planning preventive strategies on behalf of strenghts and difficulties of first grade elementary students
nije evidentirano
strength and difficulties; early school-age children; prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47.
18.03.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb