Uloga nekih aspekata razredno - nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika (CROSBI ID 378816)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Radnić, Ivana
Koludrović, Morana
hrvatski
Uloga nekih aspekata razredno - nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos razredno – nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika. U istraživanje se krenulo od pretpostavki da će ovisno o spolu i dobi biti utvrđene značajne razlike u samoefikasnosti i procjeni kvalitete razredno – nastavnog ozračja. Primijenjeni su Upitnik općih podataka, Morgan Jinksova skala akademske samoefikasnosti (Jinks i Morgan, 1999), te adaptirana i skraćena verzija Upitnika stavova o školi kojom se ispitivalo povjerenje u nastavnike, zadovoljstvo školom te kvaliteta interakcije na relaciji učenik – nastavnik (Battistich, Schaps i Wilson, 2004). U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih razreda iz nekoliko osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati su pokazali da školsko postignuće, percipirana akademska samoefikasnost i razredno – nastavno ozračje ovise o spolu i dobi učenika. Pri tome su se učenice općenito pokazale uspješnije i s obzirom na procjenu samoefikasnosti i s obzirom na razredno – nastavno ozračje. S obzirom na dob, mlađi učenici se procjenjuju samoefikasnijima i zadovoljniji su razredno – nastavnim ozračjem. Pri tome se samoefikasnost pokazala najvažnijim prediktorom u objašnjenju općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskoga jezika.
akademska samoefikasnost; školsko postignuće; razredno – nastavno ozračje
nije evidentirano
engleski
The role of some aspect of the classroom environment in explaining self-efficacy and student academic achievement
nije evidentirano
academic self-efficacy; school achievement; classroom environment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
15.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split