Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

I „Božji“ i „vražji“ protiv prirode (CROSBI ID 194441)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lučić, Ivo I „Božji“ i „vražji“ protiv prirode // Medianali, 5 (2011), 9 Lipanj 2011; 75-88

Podaci o odgovornosti

Lučić, Ivo

hrvatski

I „Božji“ i „vražji“ protiv prirode

Kako mediji prikazuju prirodu i što se prilikom donošenja važnih razvojnih odluka govori o prirodi? To je nit vodilja članka koji se temelji na analizi pisanja lokalnih i regionalnih novina o Popovu polju. Popovo polje je hidromorfološko središte krškog krajolika univerzalne važnosti, koje je poslužilo klasicima karstologije (znanosti o kršu) za izučavanje i opis holokarsta, najrazvijenijeg tipa krša. Pri tome, isti pristup prakticiraju ljuti ideološki protivnici: oni koji prirodu smatraju Božjim djelom i oni koji je promatraju kao potrošnu robu. Naši mediji trebaju temeljito izmijeniti svoj odnos prema prirodi i to zbog više razloga: zbog osnovne potrebe objašnjenja svakodnevnih okolnosti koje bitno određuju život publike, zbog globalnih klimatskih promjena koje ovo pitanje stavljaju u fokus svjetske politike te zbog činjenice da je na nama da očuvamo najslavniji element svjetske krške baštine – i to u njegovim ekološkim i etnološkim aspektima – jer se oni nalaze na našem području Abstract In what way do media report on nature and what is the discussion like when important decisions are being made? This is the guideline of the article based upon analysis of local and regional newspapers on Popovo Polje. Popovo polje is hydro morphological center of important karst landscape which was used by the classicists of karstology (science of karst) to research and describe holokarst, the most developed type of karst. Moreover, the same approach is used by harsh ideological opponents: those who conceive nature as God’s act and those who see it as expendable goods. Our media should thoroughly change their relation to nature for more reasons: firstly because of basic need to explain everyday circumstances that determine the life of audience, then because of global climate changes which put this question in the center of the world politics, and finally because we are to preserve the most famous element of world karst heritage- in its ecological and ethnological aspects - as they are in our area.

Ključne riječi: mediji; povijesne slike prirode; Dinarski krš / Popovo polje; upotreba prirode; znanost

nije evidentirano

engleski

Both God and Devil followers in defiance of nature

nije evidentirano

media; historical images of nature; Dinaric karst / Popovo polje; use of nature; science

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (9 Lipanj 2011)

2011.

75-88

objavljeno

1846-436X

1849-0719

Povezanost rada

Povezane osobe



Geologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Demografija