Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značenje i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz (CROSBI ID 48371)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Magaš, Lovorka Značenje i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz // Zbornik 3. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti / Žmegač, Andrej (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2013. str. 277-284

Podaci o odgovornosti

Magaš, Lovorka

hrvatski

Značenje i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz

Samostalna izložba njemačke grafičarke Käthe Kollwitz održala se u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu u svibnju 1936., a organizirao ju je Klub likovnih umjetnica i Alexander von der Becke, berlinski zastupnik i nakladnik umjetnice. Iako izložba za hrvatsku umjetnost nije imala formativni značaj poput četiri godine ranije održane izložbe Georgea Grosza u mnogočemu je zanimljiva u kontekstu onodobne kulturne, društvene i političke situacije. Rad Käthe Kollwitz bio je dobro poznat i cijenjen u Kraljevini Jugoslaviji i prije zagrebačke izložbe. Smatrali su je jednom od najznačajnijih socijalno angažiranih umjetnica, a grafike su joj redovito objavljivane na stranicama lijevo orijentiranih časopisa. Zagrebačka izložba bila je retrospektivnog karaktera i prodajna, a sa stotinjak izloženih djela pružila je dobar uvid u cjelokupni grafički opus umjetnice nastao od 1890-ih do 1930-ih. Iako se radilo o reprezentativnoj međunarodnoj izložbi bila je marginalizirana u medijima i bojkotirana od strane državnih krugova. Takvom tretmanu izložbe pridonio je nepovoljan položaj umjetnice u Njemačkoj u kojemu se našla zbog svojih političkih stavova nakon dolaska nacionalsocijalista na vlast, ali i sve jači politički pritisci i represija koja je vladala u Kraljevini Jugoslaviji. Članak razmatra uvjete organiziranja izložbe, značaj koji je imala u djelovanju Kluba likovnih umjetnica, a posebna pažnja posvećena je recepciji izložbe i njezinoj vezi s ostalim događajima ideološkog predznaka koji su obilježili hrvatsku likovnu scenu u prvoj polovici 1930-ih.

Käthe Kollwitz, Klub likovnih umjetnica, izložba, međuratni period

nije evidentirano

engleski

The Significance of the Exhibition of Käthe Kollwitz in Zagreb

nije evidentirano

Käthe Kollwitz, Klub likovnih umjetnica, exhibition, interwar period

nije evidentirano

Podaci o prilogu

277-284.

objavljeno

Podaci o knjizi

Zbornik 3. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti

Žmegač, Andrej

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti

2013.

978-953-6106-99-8

Povezanost rada

Povijest umjetnosti