Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji (CROSBI ID 48350)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Diana, Garašić ; Ines, Radanović ; Žaklin Lukša
hrvatski
Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji
Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničku usvojenost osnovnih bioloških koncepata od 4. razreda osnovne škole do kraja gimnazijskog obrazovanja. U ispitivanju provedenom od 2008. do 2010. godine korištene su on-line provjere u Ampyx i Moodle sustavu, a uključeno je 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija. Uočene su signifikantne razlike riješenosti po obrazovnim ciklusima uz pad od prve prema trećoj kognitivnoj razini. Potvrđena je nastavnička tendencija da ispituju poglavito niže razine znanja. Analiza ukupne uspješnosti učeničkih odgovora pokazuje rast u svakom sljedećem obrazovnom ciklusu jedino za makrokoncept Ustrojstvo živih bića, ali na reproduktivnoj razini. Uspješnost je sve slabija prema starijim dobnim skupinama za makrokoncepte Ravnoteža i Raznolikost, a slaba uspješnost za makrokoncept Energija s godinama zamjetno raste na višim razinama. Za Međuovisnost riješenost je podjednaka za zadatke na sve 3 razine, dok za Razmnožavanje u završnom ciklusu raste na osnovu reproduktivnog znanja. Temeljni koncepti trebali bi se sustavno izgrađivati, nadopunjavati i obogaćivati tijekom godina biološkog obrazovanja.
kognitivne razine znanja, koncepti, makrokonceptni okvir, edukacija biologije, nastavni program
nije evidentirano
engleski
Acquisition of Macro-concepts in Biology in Primary and High School Education
nije evidentirano
cognitive levels of knowledge, concepts, macro-conceptual framework, biology teaching methods, curriculum
nije evidentirano
Podaci o prilogu
211-239.
objavljeno
Podaci o knjizi
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
2013.
978-953-96308-0-3