Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji (CROSBI ID 48350)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Diana, Garašić ; Ines, Radanović ; Žaklin Lukša Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.). Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 211-239

Podaci o odgovornosti

Diana, Garašić ; Ines, Radanović ; Žaklin Lukša

hrvatski

Usvojenost makrokoncepata biologije tijekom učenja u osnovnoj školi i gimnaziji

Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničku usvojenost osnovnih bioloških koncepata od 4. razreda osnovne škole do kraja gimnazijskog obrazovanja. U ispitivanju provedenom od 2008. do 2010. godine korištene su on-line provjere u Ampyx i Moodle sustavu, a uključeno je 8691 učenika iz 41 osnovne škole i 36 gimnazija. Uočene su signifikantne razlike riješenosti po obrazovnim ciklusima uz pad od prve prema trećoj kognitivnoj razini. Potvrđena je nastavnička tendencija da ispituju poglavito niže razine znanja. Analiza ukupne uspješnosti učeničkih odgovora pokazuje rast u svakom sljedećem obrazovnom ciklusu jedino za makrokoncept Ustrojstvo živih bića, ali na reproduktivnoj razini. Uspješnost je sve slabija prema starijim dobnim skupinama za makrokoncepte Ravnoteža i Raznolikost, a slaba uspješnost za makrokoncept Energija s godinama zamjetno raste na višim razinama. Za Međuovisnost riješenost je podjednaka za zadatke na sve 3 razine, dok za Razmnožavanje u završnom ciklusu raste na osnovu reproduktivnog znanja. Temeljni koncepti trebali bi se sustavno izgrađivati, nadopunjavati i obogaćivati tijekom godina biološkog obrazovanja.

kognitivne razine znanja, koncepti, makrokonceptni okvir, edukacija biologije, nastavni program

nije evidentirano

engleski

Acquisition of Macro-concepts in Biology in Primary and High School Education

nije evidentirano

cognitive levels of knowledge, concepts, macro-conceptual framework, biology teaching methods, curriculum

nije evidentirano

Podaci o prilogu

211-239.

objavljeno

Podaci o knjizi

Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu

Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka

Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske

2013.

978-953-96308-0-3

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija