Važnost čimbenika održivosti prilikom donošenja odluke o odabiru maloprodajnog poduzeća za kupnju proizvoda široke potrošnje (CROSBI ID 194254)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bedek, Andrea ; Palić, Mirko
hrvatski
Važnost čimbenika održivosti prilikom donošenja odluke o odabiru maloprodajnog poduzeća za kupnju proizvoda široke potrošnje
Maloprodajno poslovanje je važan generator profita i razvoja cjelokupnog gospodarstva neke zemlje. Uspješnost maloprodaje ovisi o razini razumijevanja i posluživanja potreba vlastitih kupaca, a one se s povećanjem shvaćanja važnosti rješavanja ekoloških i društvenih problema sve više mijenjaju i usmjeravaju prema pitanjima održivosti. U skladu s time postavlja se pitanje koliko je održivost važna hrvatskim potrošačima, i trebaju li maloprodajna poduzeća promijeniti svoj pristup održivosti i implementirati je u strategiju poslovanja. Kako bi se dobio odgovor na to pitanje, provedeno je istraživanje na uzorku od 146 ispitanika. Instrument istraživanja bio je visokostrukturirani anketni upitnik koji se sastojao od 20 pitanja (s potpitanjima ukupno 54 pitanja po ispitaniku). Unutar čimbenika povezanih s donošenjem odluke o izboru trgovca na malo kod kojeg će se obaviti kupnja proizvoda široke potrošnje, ukupno je analiziran utjecaj 29 čimbenika marketinga održivosti. Glavni rezultati istraživanja ukazuju na činjenicu da u aktualnom društveno-političkom trenutku održivost nije visoko na listi prioriteta hrvatskih potrošača.
maloprodaja; održivost; Republika Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Importance of sustainability when choosing a retailer for purchasing consumer goods
nije evidentirano
retailing; sustainability; Croatia
nije evidentirano