Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mjerenje kvalitete visokoobrazovne usluge iz perspektive studenata (CROSBI ID 598468)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lazibat, Tonći ; Sutić, Ines ; Baković, Tomislav Mjerenje kvalitete visokoobrazovne usluge iz perspektive studenata // Kvalitetom protiv recesije / Drljača, Miroslav (ur.). Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete, 2013. str. 373-392

Podaci o odgovornosti

Lazibat, Tonći ; Sutić, Ines ; Baković, Tomislav

hrvatski

Mjerenje kvalitete visokoobrazovne usluge iz perspektive studenata

U uslužnom sektoru kvaliteta se definira kao zadovoljstvo korisnika. U visokom obrazovnom sustavu uloga studenata kao korisnika je kompleksnija od ostalih uslužnih djelatnosti. Studenti nisu samo korisnici koji pružaju uslugu, već su i aktivni sudionici procesa pružanja usluge o kojima ovise rezultati procesa. Stoga je nužno pratiti njihove stavove i očekivanja kako bi se osigurala uspješnost i kvaliteta obrazovnog procesa. Cilj ovog rada je istražiti kako studenti u hrvatskom visoko obrazovnom sustavu percipiraju kvalitetu usluge institucija koje pohađaju. Najčešće korišteni instrumenti za mjerenje kvalitete usluge su SERVQUAL i SERVPERF, dok je za potrebe visokog obrazovanja izrađen prilagođeni HEdPERF instrument. Na temelju HEdPERF instrumenta sastavljen je upitnik i prikupljeni su podatci o percepcijama institucionalnog sustava kvalitete. Faktorskom analizom testirane su dimenzije kvalitete odabranih visoko obrazovnih institucija. Rezultati provedenog istraživanja omogućuju uvid u stanje institucionalnog sustava upravljanja kvalitetom te ukazuju na potrebu za poboljšanjem određenih dimenzija kvalitete koje su dobile najniže ocjene. Nadalje, uspoređene su percepcije kvalitete prema pojedinim osobinama studenata, te je zaključeno da studenti na preddiplomskim studijima i studenti prve generacije (čiji roditelji nemaju diplomu visokog učilišta) bolje ocjenjuju kvalitetu visoko obrazovnih institucija, dok su studenti diplomskih studija i studenti sa lošijim ocjenama na visoko obrazovnoj instituciji kritičniji pri ocjenjivanju kvalitete. Rezultati ovog rada mogu pomoći vodstvu visoko obrazovnih institucija pri kreiranju i unaprjeđenju internih sustava upravljanja kvalitetom.

kvaliteta usluge; zadovoljstvo korisnika; visoko obrazovanje; HEdPERF

nije evidentirano

engleski

Measuring service quality in higher education from students' perspective

nije evidentirano

service quality; customer satisfaction; higher education; HEdPERF

nije evidentirano

Podaci o prilogu

373-392.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kvalitetom protiv recesije

Drljača, Miroslav

Zagreb: Hrvatsko društvo menadžera kvalitete

978-953-57036-3-1

Podaci o skupu

14. međunarodni simpozij o kvalitet

predavanje

21.03.2013-22.03.2013

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija