Ocjenjivanje i vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 378554)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Živković, Katarina
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Ocjenjivanje i vrednovanje učenika mlađe školske dobi u nastavi glazbene kulture
Ocjenjivanje je dodjeljivanje određene ocjene za postignute rezultate učenika, odnosno razvrstavanje učenika u određene kategorije prema postignutim rezultatima u učenju i dogovorenim kriterijima. Program nastave glazbene kulture u razrednoj nastavi, tj. u prva četiri razreda osnovne škole, temelji se na glazbenim područjima pjevanja, slušanja, sviranja, elemenata glazbene kreativnosti, tj. glazbenih igara. Učitelj mora uzeti u obzir i skrivene učinke glazbe i voditi računa o pojedinačnim glazbenim sposobnostima. Praćenje i vrednovanje nužno je prilagoditi individualnom razvoju glazbenih sposobnosti svakog učenika. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik i dnevnik praćenja nastavnih sati. Anketnim upitnikom se htjelo ispitati mišljenje učitelja o bitnosti nastavnih područja te njihovim kriterijima ocjenjivanja pojedinih nastavnih područja, dok je svrha dnevnika praćenja nastavnih sati bila ustanoviti provode li učitelji te kriterije u navedenim nastavnim područjima i u kojoj mjeri. Na osnovu analiziranih sati, tj. načina provođenja ocijenjivanja učenika te analize anketnih upitnika, uočili smo da nastava glazbene kulture u primarnom obrazovanju nije na zavidnoj razini, a pogotovo ocjenjivanje i vrednovanje učenika u okviru ovog predmeta. Umjesto da učitelji ovaj predmet iskoriste za učenikovo i vlastito zadovoljstvo, oni ga pretvaraju u još jedan „težak“ predmet za koji se učenici moraju ponekad itekako truditi, a pogotovo oni učenici koji nisu muzikalni. Učenicima se ne pruža dovoljno u okviru nastave glazbe i učitelji su još uvijek nedovoljno kompetentni za provođenje svih nastavnih sadržaja.
nastava glazbene kulture; razredna nastava; ocjenjivanje; praćenje; vrednovanje
nije evidentirano
engleski
Evaluation of students of younger school age in teaching of music
nije evidentirano
music lessons; assessment; monitoring; evaluation; teaching areas in teaching music
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
02.07.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek