Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tržišna obilježja riječnog prometa u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 378497)

Ocjenski rad | diplomski rad

Stanić, Vjekoslav Tržišna obilježja riječnog prometa u Republici Hrvatskoj / Jurčević, Marinko (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2013

Podaci o odgovornosti

Stanić, Vjekoslav

Jurčević, Marinko

hrvatski

Tržišna obilježja riječnog prometa u Republici Hrvatskoj

Republika Hrvatska je zbog svog položaja istodobno kontinentalna, podunavska i mediteranska država koja je smještena između četiri velike europske geografske cjeline (Sredozemlje, dinarsko područje, Panonska nizina i alpski prostori) što joj daje važnu ulogu u njihovom povezivanju. Prednosti navedenog prostora očituju se u njegovom ispresijecanju brojnim Paneuropskim prometnim koridorima, preko kojih je uspostavljena prometna veza između Zapadne Europe i Balkana te između Srednje Europe i Jadranskog mora. Prolaskom kroz Republiku Hrvatsku, rijeka Dunav čini ju podunavskom zemljom, direktno povezanom preko Paneuropskog prometnog koridora VII sa ostalim dunavskim zemljama, odnosno dodatnim sustavom kanala postaje njegov integralni dio na putu od Sjevernog do Crnog mora. Preko Jadranskog mora i luka, Republika Hrvatska je povezana sa ostalim dijelovima svijeta što joj daje važnu gospodarsku i prometnu ulogu kao portala za države Srednje Europe. Navedeni položaj Republici Hrvatskoj omogućuje siguran razvoj prometa kao samostalne gospodarske djelatnosti kako za podmirenje vlastitih potreba tako i za podmirenje potreba drugih država, što do sada nije iskorišteno. Analizom stanja prometa na unutarnjim plovnim putovima Republike Hrvatske utvrđeno je da je 2008. godine imao udio od 0, 2% u ukupnoj strukturi prijevoza, što je pad na ranije godine i da njegov rast i pad oscilira iz godine u godinu, dok cestovni promet ima trend kontinuiranog rasta. U državama Europske unije najveću zastupljenost također ima cestovni promet gdje je zabilježen njegov kontinuirani rast u posljednjim godinama, dok se udio prometa na unutarnjim plovnim putovima u ukupnoj strukturi prijevoza u državama novim članicama Europske unije kreće u rasponu od 0, 23% do 22%, a različit je i u odnosu na stare i nove članice unije, odnosno on se u starim članicama kreće od 2% do 22%, dok je u novim članicama manja razlika i kreće se od 0, 23% do 3%. Prednosti prijevoza unutarnjim plovnim putovima s obzirom na kapacitete karakterizira izrazito niska cijena prijevoza, vrlo visok stupanj sigurnosti u odnosu na ostale grane prometa, te spada u one vrste prijevoza koji najmanje utječu na zagađenje okoliša, odnosno prijevoz unutarnjim plovnim putovima je ekološki najprihvatljiviji oblik prijevoza, što se uklapa u politiku o održivom razvoju. Izgradnja potrebne infrastrukture i modernizacija pristaništa i luka na unutarnjim plovnim putovima kao i definiranje, uspostava, održavanje i unaprjeđenje uvjeta sigurne i pouzdane plovidbe unutarnjim plovnim putovima za Republiku Hrvatsku mora biti vrh prioriteta vezanih za strategiju razvoja prometa.

plovni putovi; tržište; riječni promet; teret

nije evidentirano

engleski

Market characteristics of inland waterway transport in the Republic of Croatia

nije evidentirano

waterways; market; river transport; cargo

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49

02.07.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport