Snage i poteškoće djece predškolskih ustanova i njihova prihvaćenost od vršnjaka (CROSBI ID 378452)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Rebeka, Štimac
Bašić, Josipa ; Mihić, Josipa
hrvatski
Snage i poteškoće djece predškolskih ustanova i njihova prihvaćenost od vršnjaka
Ciljevi ovog diplomskog rada usmjereni su stjecanju uvida u snage i poteškoće djece predškolske dobi (simptomi emocionalnih poteškoća, simptomi problema u ponašanju, simptomi hiperaktivnosti, problemi s vršnjacima i prosocijalno ponašanje) te ispitivanju povezanosti snaga i poteškoća djece predškolske dobi i prihvaćenosti od strane vršnjaka. Korišteni su rezultati istraživanja koje je provedeno u prosincu 2010. godine u sklopu projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno – emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“. U istraživanju je sudjelovalo 90 djece iz 6 predškolskih ustanova na području Grada Zagreba, Rijeke i Istarske županije. Djeca su procijenjena od strane odgajatelja/ica upitničkom baterijom za odgajatelje. U svrhu ovog diplomskog rada korišteni su Upitnik snaga i poteškoća djeteta, Skala o odnosima s vršnjacima te subskala prosocijalnog ponašanja Upitnika o djetetovom ponašanju. Rezultati istraživanja pokazuju da se radi o populaciji djece koja iskazuju poteškoće u manjoj mjeri, dok snage dolaze do izražaja vrlo često te da postoji povezanost između snaga i poteškoća djece predškolske dobi i njihove prihvaćenosti među vršnjacima. Što se tiče spolnih razlika u učestalosti ispoljavanja snaga, odnosno poteškoća kod djece predškolske dobi, rezultati istraživanja pokazuju da one postoje na subskalama hiperaktivnosti i prosocijalnog ponašanja. U zaključku su navedene potrebe i smjernice za daljnji razvoj preventivne znanosti i prakse u predškolskim ustanovama.
snage i poteškoće; predškolska djeca; vršnjaci; prevencija
nije evidentirano
engleski
Strenghts and difficulties of preschool children and their acceptance by peers
nije evidentirano
strenghts and difficulties; preschoolers; peers; prevention
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
27.11.2013.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb