Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Social-emotional learning and prevention of risk behaviour in pre-school institutions environment (CROSBI ID 598178)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Bašić, Josipa Social-emotional learning and prevention of risk behaviour in pre-school institutions environment // SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA / Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić (ur.). Zagreb: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici, 2012. str. 493.-495

Podaci o odgovornosti

Bašić, Josipa

engleski

Social-emotional learning and prevention of risk behaviour in pre-school institutions environment

Relativno davna kriminološka istraživanja kao i današnja istraživanja uspješnih programa prevencije rizičnih ponašanja djece i mladih stavljaju naglasak na ranu dječju dob i predškolske ustanove, odnosno njihovo okruženje (Bašić, Koller-Trbović, Žižak, 1993). Razlozi zato nalaze se u rezultatima mnogih istraživanja (Urli, Mavrin-Cavor, 1988, Bašić, 1988, Bašić, Koller- Trbovic, Žižak, 1993, Pevalin, Wade, Braninngan, 2003, Wenar, 2003) koja dokazuju prije svega prisutnost problema ponašanja kod djece u predškolskoj dobi, ali i upozoravaju da primjerice agresivna i antisocijalna ponašanja (ali i tzv. internalizirana ponašanja) koja se pojavljuju u ranoj dobi tendiraju stabilnosti i u predadolescenciji i adolescenciji. Stoga nije teško prepoznati potrebu za preventivnim programima (posebno programima pozitivnog razvoja) u predškolskom okruženju. Pregledom mnogih preventivnih programa čija je domena primjene predškolska ustanova vidljivo je da osim što se naglasak stavlja na sveobuhvatnost preventivnih programa (istovremeno djelovanje na djecu, roditelje i kontekst ustanove) najznačajniji smjerovi ulaganja odnose se na socijalno- emocionalno učenje djece te istovremeno educiranje roditelja za primjenu naučenog u roditeljsku svakodnevicu i obiteljsku praksu (Bašić, Žižak, Koller-Trbović, 1998). U prezentaciji će se navesti primjeri implementacije preventivnih programa koji se provode ili su se provodili u Hrvatskoj i svijetu. Naglasak će se staviti na preventivne programe koji svoje aktivnosti utemeljuju na konceptu socijalno-emocionalnog učenja u ranoj dječjoj dobi. Bit će posebno izdvojena dva preventivna programa: Integralna metoda i njena primjena i rezultati u Hrvatskoj (Josipa Bašić i suradnici, Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet) te američki PATHS-RASTEM program koji se kao pilot projekt provodi i u Hrvatskoj (autor Mark Greenberg i Celene Domitrovich, Penn State University, SAD-e). Na kraju, ne manje važno, govorit će se o evidence-besed i science-based preventivnim programima, odnosno programima čija je učinkovitost dokazana, a ti dokazi utemeljeni su na rigoroznim znanstvenim istraživanjima. Poseban naglasak bit će dan kako znanstvenim dostignućima u tom području tako isto i etičkim principima u postavljanju, implementaciji i evaluaciji preventivnih programa u predškolske ustanove.

SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES; PREVENTION; SCIENCE-BASED PROGRAMS; PRESCHOOL EDUCATION

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

493.-495..

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

SUVREMENI TOKOVI U RANOM ODGOJU ZNANSTVENA MONOGRAFIJA

Izet Pehlić – Edina Vejo – Anela Hasanagić

Zagreb: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici

978-9958-697-24-1

Podaci o skupu

Teorija i praksa ranog odgoja

pozvano predavanje

21.04.2012-21.04.2012

Zenica, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Pedagogija