Ključne komponente školskog PATHS-RASTEM kurikuluma (CROSBI ID 598168)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa
hrvatski
Ključne komponente školskog PATHS-RASTEM kurikuluma
Školski PATHS-RASTEM program se unutar projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno- emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS- RASTEM)“ provodio u 15 osnovnih škola tj. 30 1. i 2. razreda na 3 lokaliteta – Zagreb, Rijeka te Istarska županija. PATHS-RASTEM program se u uključenim školama provodio 1 do 2 puta tjedno kao dio redovne nastave. Ovaj će se rad osvrnuti na ključne teorijske koncepte PATHS-RASTEM kurikuluma koji kod učenika nastoje potaknuti razvoj samokontrole, razvoj pozitivne slike o sebi, povećati svijest o emocijama te poboljšati razvoj vještina za rješavanje problema. Provedbom PATHS- RASTEM programa u hrvatskim školama i podučavanjem djece ovim konceptima nastoji se odgovoriti na tradicionalnu usmjerenost obrazovnog sustava na stjecanje akademskih vještina te uvažiti učenike kao cjelovite individue. Kurikulum za prvi razred sastavljen je od 31 lekcije dok kurikulum za 2 razred sadrži 32 lekcije. Lekcije koje provodi učitelj razredne nastave u sklopu svog redovnog rada u razredu pokrivaju pet ključnih koncepata: samokontrola, emocionalno razumijevanje, pozitivna slika o sebi, odnosi s drugima te rješavanje problema. Uz sadržaj lekcija, učitelj na kraju svakog sata provodi aktivnost PATHS-RASTEM učenik dana kojom se potiče samopouzdanje djeteta. Generalni cilj kurikuluma je podrška socijalnom i emocionalnom razvoju djece te istodobno razvijanje brižnog prosocijalnog konteksta koji olakšava usvajanje akademskih vještina u razredu. Znanstveno-utemeljeni kurikulum u svojim lekcijama prati rezultate dugogodišnjih istraživanja ABCD modela razvoja koja podupiru tezu da je svaka individua sposobna ostvariti svoj potencijal i razviti se u zdravu ličnost tek kada dođe do uspješne integracije osjećaja i emocionalnog jezika sa ponašanjem i kognitivnim procesima.
ŠKOLSKI PATHS-RASTEM; SADRŽAJ PATHS-RASTEM PROGRAMA; KURIKULUM; TEORIJSKI KONCEPTI
nije evidentirano
engleski
KEY COMPONENTS OF SCHOOL PATHS-RASTEM CURRICULA
nije evidentirano
SCHOOL PATHS-RASTEM; CONTENT OF PATHS-RASTEM PROGRAM; CURRICULA; THEORETICAL CONCEPTS
nije evidentirano
Podaci o prilogu
107.-107..
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.)
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska