Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje (CROSBI ID 193840)

Prilog u časopisu | stručni rad

Matoš, Nikolina Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje // Tonovi (Zagreb), 26 (2011), 2; 92-112

Podaci o odgovornosti

Matoš, Nikolina

hrvatski

Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje

U školi se odašilju tihe, ali snažne poruke kroz nepisane funkcije školskog života. Ono što ne kažemo može se čuti glasnije od onoga što je izrečeno. Postoje društvena očekivanja koja podrazumijevaju specifične vještine potrebne učenicima kako bi postali korisnim članovima društva. O velikom dijelu školskog života mnogo se toga ne zna, jer nije zapisan u formalnim dokumentima pa kao takav nije otvoren kvantitativnom istraživanju. Riječ je o skrivenom kurikulumu, onom koji je neformalan, povezan s implicitnom praksom (Vallance, 1973 ; Martin, 1976). Sustav pravila koji vlada u školi predodređuje ponašanje djeteta i u njemu utjelovljuje tzv. duh discipline (Durkheim, 1961). Više je naučeno u školi kao takvoj, nego u nastavi kojom se eksplicitno prenosi sadržaj službenog, propisanog kurikuluma: generičke kompetencije važne su koliko i akademske. Učenici će tijekom procesa odgoja i obrazovanja usvojiti životne stavove, načine prihvatljivog ponašanja i ophođenja, strategije učenja, ali i preživljavanja. Elementi skrivenog kurikuluma očituju se i u glazbenom odgoju kao sastavnom dijelu kurikuluma općeobrazovnih škola te obrazovanja unutar glazbenih škola i umjetničkih akademija. Važno je spoznati kakvu poruku glazbeni odgoj daje o glazbi samoj: je li ona odgojno sredstvo (odgoj putem glazbe) ili odgojni cilj (odgoj za glazbu)? Skriveni elementi glazbenog odgoja će, uz one formalne, odigrati značajnu ulogu u cjelokupnom razvoju pojedinca.

skriveni kurikulum; glazbeno obrazovanje; školska kultura; neformalno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

The concept of Hidden curriculum in Music education

nije evidentirano

hidden curriculum; music education; school culture; informal education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

2011.

92-112

objavljeno

0352-9711

Povezanost rada

Pedagogija