Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje (CROSBI ID 193840)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Matoš, Nikolina
hrvatski
Koncept skrivenoga kurikuluma s osvrtom na glazbeno obrazovanje
U školi se odašilju tihe, ali snažne poruke kroz nepisane funkcije školskog života. Ono što ne kažemo može se čuti glasnije od onoga što je izrečeno. Postoje društvena očekivanja koja podrazumijevaju specifične vještine potrebne učenicima kako bi postali korisnim članovima društva. O velikom dijelu školskog života mnogo se toga ne zna, jer nije zapisan u formalnim dokumentima pa kao takav nije otvoren kvantitativnom istraživanju. Riječ je o skrivenom kurikulumu, onom koji je neformalan, povezan s implicitnom praksom (Vallance, 1973 ; Martin, 1976). Sustav pravila koji vlada u školi predodređuje ponašanje djeteta i u njemu utjelovljuje tzv. duh discipline (Durkheim, 1961). Više je naučeno u školi kao takvoj, nego u nastavi kojom se eksplicitno prenosi sadržaj službenog, propisanog kurikuluma: generičke kompetencije važne su koliko i akademske. Učenici će tijekom procesa odgoja i obrazovanja usvojiti životne stavove, načine prihvatljivog ponašanja i ophođenja, strategije učenja, ali i preživljavanja. Elementi skrivenog kurikuluma očituju se i u glazbenom odgoju kao sastavnom dijelu kurikuluma općeobrazovnih škola te obrazovanja unutar glazbenih škola i umjetničkih akademija. Važno je spoznati kakvu poruku glazbeni odgoj daje o glazbi samoj: je li ona odgojno sredstvo (odgoj putem glazbe) ili odgojni cilj (odgoj za glazbu)? Skriveni elementi glazbenog odgoja će, uz one formalne, odigrati značajnu ulogu u cjelokupnom razvoju pojedinca.
skriveni kurikulum; glazbeno obrazovanje; školska kultura; neformalno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The concept of Hidden curriculum in Music education
nije evidentirano
hidden curriculum; music education; school culture; informal education
nije evidentirano