Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta (CROSBI ID 598036)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Matoš, Nikolina
hrvatski
Uloga videokomponente u suvremenoj nastavi metodike teorijskih glazbenih predmeta
Kolegiji Metodika nastave teorijskih glazbenih predmeta i Glazbeno-pedagoška praksa ključni su za osposobljavanje budućih glazbenih pedagoga. Koliko je god to moguće, studente treba uključiti u pravu nastavu, jer je najučinkovitije učenje ono na licu mjesta. U tom području nailazimo na teškoće, jer nam iz nekoliko razloga izvorna stvarnost nije dostupna. Škole i nastavnici mentori nisu dovoljno zainteresirani za suradnju s visokoškolskim ustanovama, a borimo se i s nedostatkom vremena i uvjeta za hospitiranje i sudjelovanje u nastavi u nešto značajnijem opsegu. Brojne obveze studenata na drugim kolegijima onemogućuju im dodatnu samostalnu inicijativu za stručno, glazbeno- pedagoško usavršavanje. Za nastavu metodike od izuzetne je važnosti kanal komunikacije između izvora (nastavna praksa) i primatelja informacija (studenata). Taj će kanal komunikacije predstavljati audiovizualni medij u obliku videomaterijala: učionicu ćemo približiti studentima pomoću videoisječaka i tako nastavu metodike učiniti svrsishodnijom i atraktivnijom. Do sada se pedagoška praksa pokušavala približiti studentima simulacijom nastave: nastavnik metodičar pokazivao je određene metodičko- didaktičke postupke, a studenti su preuzimali uloge učenika. Zbog toga nije bilo moguće u potpunosti doživjeti stvarnost nastavne prakse, uključujući komunikaciju između nastavnika i učenika te ono najvažnije – reakciju učenika na određenu problematiku (novo gradivo). Ovako će videokomponenta biti u ulozi organizacije informacija te istodobno okruženja za uspješnije učenje, što je jedna od definicija dobre nastave. Naravno, to zahtijeva veliki trud nastavnika mentora u školama, ali i ekipe suradnika, kako bi se pojedini elementi iz nastavne prakse snimili i prikazali studentima. Poseban je naglasak na ciljanom odabiru nastavnih jedinica, metoda i postupaka koje bi vrijedilo upoznati ovim putem. Budući da je naša nastava metodike i pedagoške prakse koncipirana tako da studenti jednu akademsku godinu slušaju predavanja, a sljedeću godinu kreću u praksu, nužno im je već za predavanja pomoću videoisječaka prikazati situaciju u razredu. Da bismo došli do videomaterijala, potrebno je snimati nastavnika i učenike prigodom neposredna odgojno-obrazovnog rada. Snimanje je podvrsta sustavnog promatranja pri istraživanju odgoja i obrazovanja pa je za takav način rada nužno poštivanje Etičkoga kodeksa istraživanja s djecom. Prije svega, potreban je pristanak školske ustanove u kojoj će se snimati nastava i pristanak nastavnika na suradnju. Postupak automatski isključuje pravo djeteta za privatnošću i anonimnošću: nužan je pristanak na sudjelovanje u nastavnom satu koji će se snimati, a dob djeteta određuje hoće li sâmo dati pristanak ili će to učiniti roditelj.
metodika nastave glazbe; glazbeno-pedagoška praksa; nastavna tehnologija; audiovizualni mediji
nije evidentirano
engleski
The role of the audiovisual media in musical theoretical subjects' contemporary educational technology
nije evidentirano
methodology of music education; musical-instructional practice; educational technology; audiovisual media
nije evidentirano
Podaci o prilogu
215-225.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Vidulin-Orbanić, S.
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
978-953-7498-44-3
Podaci o skupu
Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
predavanje
23.09.2011-24.09.2011
Pula, Hrvatska