Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti (CROSBI ID 598035)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Matoš, Nikolina Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti. 2011

Podaci o odgovornosti

Matoš, Nikolina

hrvatski

Oblikovanje kurikuluma glazbene kulture i umjetnosti

Glazba je uz ples jedino područje sa zasebnim odgojno-obrazovnim sustavom na državnoj razini. Uz neophodne specifično-glazbene sposobnosti, za stjecanje stručnih glazbenih znanja potrebni su posebni uvjeti, koji se ostvaruju u glazbenim školama. Iz toga proizlaze posebnosti oblikovanja kurikuluma za glazbenu nastavu u općeobrazovnim školama, gdje je umjesto ciljeva vođenih logikom struke nužno staviti naglasak na kulturološki aspekt glazbe. Nacionalni okvirni kurikulum bitan je pomak od prijašnjih koncepcija nastave glazbene kulture i umjetnosti. On oslobađa nastavu od prenatrpanosti sadržaja, svaštarstva, neprofesionalizma i stručnog egoizma. Svojom usmjerenošću na društveno-kulturne i odgojno- obrazovne vrijednosti, u glazbenu nastavu implementira pozitivan odnos prema hrvatskoj kulturi i kulturama drugih naroda, prema kulturnoj i prirodnoj baštini te univerzalnim humanističkim vrijednostima. Kao što je izneseno u samom Nacionalnom okvirnom kurikulumu, ovaj dokument nas poziva da počnemo na drugačiji način razmišljati o nastavi i školi: donosi izazove za učenje i poučavanje, planiranje i ostvarivanje nastave, kao i za cjelokupnost školskoga rada. Opažanjem i doživljavanjem glazbeno- umjetničkog stvaralaštva, učenici će oblikovati vlastiti ukus i sklonosti te razviti osjećaj za estetsko vrjednovanje glazbe. Glazbena aktivnost stavlja se u središte pozornosti glazbene nastave: glazba se uči i doživljava ''na licu mjesta'', obogaćuje se učenikov emocionalni svijet i izoštruje se njegov umjetnički senzibilitet. Definiranjem odgojno- obrazovnih ciljeva umjetničkog područja i očekivanim učeničkim postignućima po obrazovnim ciklusima, daju se smjernice za oblikovanje kurikuluma glazbene nastave. Nastavniku je dopuštena sloboda u kreiranju sadržaja, kako bi na najbolji način osposobio učenike za razumijevanje glazbene umjetnosti, izražavanje osjećaja, iskustava, ideja i stavova, oblikovanja uvjerenja i svjetonazora te razvoja kritičke svijesti.

kurikulum; nacionalni okvirni kurikulum; umjetničko područje; glazbena nastava; glazbena kultura; glazbena umjetnost

nije evidentirano

engleski

Music education curriculum design

nije evidentirano

curriculum; national curriculum; the arts; music education; music culture; the art of music

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2011.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Deveti susret pedagoga Hrvatske

predavanje

11.04.2011-13.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija