Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća (CROSBI ID 378407)

Ocjenski rad | diplomski rad

Fojtik, Martina Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća / Heđever, Mladen (mentor); Bonetti, Ana (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2013

Podaci o odgovornosti

Fojtik, Martina

Heđever, Mladen

Bonetti, Ana

hrvatski

Samoprocjena glasa nastavnica i odgojiteljica pomoću Indeksa vokalnih teškoća

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati bio-psiho- socijalne aspekte poremećaja glasa dvije skupine žena vokalnih profesionalaca – nastavnica i odgojiteljica – samoprocjenom utjecaja kvalitete glasa na svakodnevne aktivnosti pomoću upitnika Index vokalnih teškoća. U istraživanju je ispitano 70 nastavnica i odgojiteljica u dobi od 22 do 59 godine (srednja dob 38, 16 god) te 20 ispitanica izjednačenih po dobi, koje nisu vokalni profesionalci. Rezultati samoprocjene glasa upitnikom Indeks vokalnih teškoća (Voice Handicap Index – VHI) pokazali su da između ispitanica koje su vokalni profesionalci i ispitanica kontrolne skupine postoji statistički značajna razlika (p<0.05) na ukupnom rezultatu upitnika, kao i na 3 tvrdnje iz funkcionalnog dijela, 8 tvrdnji iz fizičkog te 1 tvrdnja iz emocionalnog dijela VHI- a. Izračunati Spearmanovi koeficijenti korelacije nisu ukazali na statistički značajnu povezanost između dobi i ukupnog rezultata samoprocjene vokalnog hendikepa. Na temelju rezultata ovog istraživanja može se zaključiti da vokalni profesionalci i neprofesionalci različito percipiraju utjecaj kvalitete glasa na svakodnevne životne aktivnosti. Iako nastavnice i odgojiteljice nisu imale dijagnosticiran poremećaj glasa, prosječnim su rezultatima na upitniku Indeks vokalnih teškoća pokazale veću osjetljivost na pojavu vokalnih teškoća i veću zabrinutost za njihovo odražavanje na svakodnevni život nego skupina žena koje ne koriste svoj glas profesionalno.

vokalne teškoće; nastavnici; odgojitelji; VHI

nije evidentirano

engleski

Voice self-assessment of teachers and educators by Voice Handicap Index

nije evidentirano

vocal difficulties; teachers; educators; VHI

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

20.03.2013.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija