Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Promet i urbani razvoj (CROSBI ID 598011)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Steiner, Sanja ; Drljača, Miroslav ; Lešković, Ivan Promet i urbani razvoj // Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba : Zbornik radova / Božičević, Josip ; Nikšić, Mladen ; Mlinarić, Tomislav Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2013. str. 245-260

Podaci o odgovornosti

Steiner, Sanja ; Drljača, Miroslav ; Lešković, Ivan

hrvatski

Promet i urbani razvoj

Rad je tematski posvećen korelaciji prometnog i urbanog razvoja. U četiri komplementarna poglavlja elaborira se problematika urbanizacije i kohezijske politike, uloga prometa u kohezijskim procesima te strategijski okviri revalorizacije geoprometnog položaja Hrvatske s posebnim osvrtom na grad Zagreb. Složene interakcije između korištenja zemljišta i ljudskih aktivnosti uvjetovale su specifičnu morfologiju gradova i urbanih područja, koja se, ovisno o razini sinergijskoga međusektorskog planiranja na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, različito manifestira u ekonomskoj, ekološkoj i društvenoj dimenziji urbanog razvoja. Urbanizacija podrazumijeva stalni proces oblikovanja naselja, heterogeno u vremenu i prostoru, stoga nije prikladna jedinstvena opservacija posve različitih geneza, u kojima se odražavaju različite faze procesa, te geografske i povijesne posebnosti određenog urbanog područja. Načelno se može identificirati opća razvojna korelacija demografske i prostorne strukture gradova. Gradovi imaju specifičnu poziciju u migracijskim procesima, a strategijsko planiranje urbanog razvoja predodređuje razinu policentrike teritorijalnog razvoja te konzekventno društvene i ekonomske kohezije. Ovisno o konstelaciji u urbanoj hijerarhiji, taj se proces odražava na različitim razinama – demografija glavnih gradova ima utjecaj na nacionalnoj te sve više na međunarodnoj razini, gradova nižega hijerarhijskog obilježja na regionalnoj razini, a malih gradova na lokalnoj razini. Problematika unutarurbane dinamike fokusirana je na dvije paradigme prostorne i socijalne kohezije – suburbanizaciju i gentrofikaciju. Na međuregionalnom planu, dugoročni urbanizacijski ciklus započet je odavno fazom urbanizacije, vođenom ruralno-urbanim migracijama i industrijalizacijom. Slijedila je faza suburbanizacije, tijekom koje su periferna naselja rasla brže od gradske jezgre. Tijekom treće faze suburbanizacija je intenzivirana i poprima obilježja kontraurbanizacije odnosno procesa karakterističnog za najgušće naseljena područja. U toj fazi pomiče se mjesto stanovanja na urbanu periferiju prema malim ili srednjim mjestima manje urbaniziranoga metropolitanskog okruženja, pri čemu se u gradskoj jezgri razmjerno smanjuje populacija i tržište rada. Zadnja faza je reurbanizacija, vođena politikom revitalizacije središta gradova i društveno-kulturnog razvoja.

promet; urbani razvoj; kohezijska politika; zelena ekonomija; grad Zagreb

nije evidentirano

engleski

Transport and Urban Development

nije evidentirano

transport; urban development; cohesion policy; green economy; City of Zagreb

nije evidentirano

Podaci o prilogu

245-260.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba : Zbornik radova

Božičević, Josip ; Nikšić, Mladen ; Mlinarić, Tomislav Josip ; Missoni, Eduard

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

978-953-154-186-2

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Zelenilo grada Zagreba

predavanje

05.06.2013-06.06.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport