Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj. (CROSBI ID 378336)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vujunović, Suzana Znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj. / Bogut, Irella (mentor); Popović, Željko (neposredni voditelj). Osijek, Učiteljski fakultet, Osijek, . 2012

Podaci o odgovornosti

Vujunović, Suzana

Bogut, Irella

Popović, Željko

hrvatski

Znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj.

Zaštićena područja doprinose očuvanju biološke i krajobrazne raznolikosti osobito rijetkih i ugroženih vrsta te njihovih staništa. U područjima pod raznim oblicima zaštite trajno su ograničene ili zabranjene ljudske djelatnosti koje bi ih mogle ugroziti. Istraživački i metodički dio diplomskog rada proveden je u Osnovnoj školi „Vladimir Nazor“ u Đakovu. Istraživanje je provedeno metodom anketiranja učenika u tri četvrta razreda osnovne škole: 63 učenika. Provedenom anketom ispitano je znanje učenika o zaštićenim prirodnim područjima Republike Hrvatske. Jedan od zadataka diplomskog rada bio je i proučiti sve nastavne cjeline i nastavne teme koje se spominju u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda, te istražiti nalaze li se zaštićena prirodna područja Republike Hrvatske kao nastavna tema na popisu nastavnih cjelina i nastavnih tema u nastavi Prirode i društva prema Hrvatskom nacionalnom obrazovanom standardu. Na temelju toga, možemo zaključiti da se vrlo mali broj zaštićenih prirodnih područja Republike Hrvatske spominje u udžbenicima prirode i društva od 1. do 3. razreda osnovne škole. Iznenađujuće je kako se u udžbenicima ne spominju zaštićena prirodna područja Republike Hrvatske pa učenici prema pregledu udžbenika mogu doznati o zaštićenim prirodnim područjima Republike Hrvatske tek u 4. razredu osnovne škole iz predmeta Prirode i društva i to na svega 2 stranice u udžbeniku i 1 stranici u radnoj bilježnici. Rezultati istraživanja pokazuju da je znanje djece mlađe školske dobi o zaštićenim prirodnim područjima u Republici Hrvatskoj nedovoljno stoga je potrebno da se ovakvi sadržaji češće obrađuju od početka školovanja, kako bi učenici proširili svoj spektar znanja te bili odgajani za ekološko prihvatljiv način života.

zaštićena područja prirode; priroda i društvo; razredna nastava

Dio rada je objavljen na 14. Ružičkinim danima 2012.

engleski

Knowledge of younger school age children about protected nature areas in the Republic of Croatia.

nije evidentirano

protected areas of nature; nature and society; primary school teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

110

15.06.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija