Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 632461

Samopercepcija socijalnog ponašanja kao prediktor stava prema obrascu ponašanja u socijalnim sukobima adolescenata


Vlah, Nataša; Tatalović Vorkapić Sanja
Samopercepcija socijalnog ponašanja kao prediktor stava prema obrascu ponašanja u socijalnim sukobima adolescenata // Kriminalističke teme Časopis za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije, 12 (2012), 3-4; 165-183 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Samopercepcija socijalnog ponašanja kao prediktor stava prema obrascu ponašanja u socijalnim sukobima adolescenata
(Adolescent's Self-Perceived Social Behavior as a Predictor of the Attitude Toward the Behavioral Style of Social Conflicts)

Autori
Vlah, Nataša ; Tatalović Vorkapić Sanja

Izvornik
Kriminalističke teme Časopis za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije (1512-5505) 12 (2012), 3-4; 165-183

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Izbjegavanje/prilagodba; obrasci ponašanja; pobjeđivanje; rizično ponašanje; samopercepcija; stavovi; sukobi; suradnja
(Avoiding/adaptation; attitudes; behavioural styles; cooperation; risk behaviour; self-perception; social conflicts; winning)

Sažetak
Svrha rada je ponuditi doprinos kvaliteti kliničkog savjetodavnog rada s adoles-centima u strukovnim školama koji prihvaćaju nasilnički obrazac ponašanja u su-kobima. Cilj rada je ispitati odnos između stavova prema obrascima ponašanja adolescenata u socijalnim sukobima i njihove procjene osobnog socijalnog pona-šanja. Metoda: Istraživanje je provedeno u Primorsko-goranskoj županiji, Hrvatska na grupnom stratificiranom uzorku učenika osam strukovnih škola (N=1125). Primi-jenjene su Skala stavova prema obrascima ponašanja adolescenata u socijalnim sukobima (Vlah, 2010.) i Skala samoprocjene socijalnog ponašanja adolescenata (Vlah i sur., 2012.). Tri hipoteze su utemeljene u Bemovoj teoriji samopercepcije (1967., 1972.) i funkcionalnom određenju formiranja stavova. Testirane su kore-lacijskim i hijerarhijskim regresijskim analizama. Rezultati istraživanja upućuju da su obrascu suradnje sklonije djevojke i stariji učenici te oni učenici koji svoje ponašanje procjenjuju socijabilnim, konvencio-nalnim i nesamoisticajućim ; obrascu izbjegavanja/prilagodbe su skloniji mlađi učenici te oni učenici koji svoje ponašanje procjenjuju nesamoisticajućim, kon-vencionalnim i socijabilnim ; dok su obrascu pobjeđivanja skloniji mladići i mlađi učenici kao i oni učenici koji svoje ponašanje procjenjuju samoisticajućim, nesoci-jabilnim i nekonvencionalnim. Praktične implikacije koje ovo istraživanje potencijalno donosi je unaprjeđivanje kvalitete savjetodavnog kliničkog rada s adolescentima rizičnima za nasilno pona-šanje u sukobima. Znanstveni doprinos: Istraživanje otvara pitanje utjecaja samopercepcije pona-šanja adolescenata u formiranju stava prema pojedinom obrascu ponašanja u so-cijalnim sukobima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Napomena
Purpose of this study was to contribute to the quality of the clinical advisory work with adolescents in vocational schools who manifest violent behaviour pat-tern in the social conflicts. The aim of this study was to examine the relationship between attitudes toward the behaviour patterns of adolescents in social con-flicts and the self-evaluation of their own social behaviour. Design: The study was conducted in Primorje – Gorski Kotar county, Croatia on the stratified sample of eight vocational schools (N=1125). Two measurement scales were applied: The scale of attitudes towards the behaviour patterns of adolescents in social conflicts (Vlah, 2010) and The Scale of self-evaluation of own social behaviour (Vlah et al., 2012, in press). Three hypotheses were groun-ded in Bem’s Theory of Self-Perception (1967, 1972) and functional definition of the formation of attitudes. They were tested by conducting correlation and hie-rarchical regression analyses. Research findings are: a) girls, older pupils and those pupils who evaluated their behaviour as sociable, conventional and non-self-promotion are more tended to pattern of cooperation ; b) younger pupils and those pupils who evaluated their behaviour as sociable, conventional and non-self-promotion are more tended to pattern of avoidance/adaptation ; c) while boys, younger pupils and those pupils who evaluated their behaviour as non-sociable, non-conventional and self-promotion are more tended to pattern of winning. Practical implication: The practical implications of this research are the potential improvement of the quality of the clinical advisory work with adolescents at risk for violent behaviour in conflict situations. Values: Study opens a question of the influence of self-perception in the forma-tion of adolescent attitude towards a particular pattern of behaviour in social conflicts.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Nataša Vlah, (260962)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • EBSCO SocINDEX Full Text