Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti (CROSBI ID 48225)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blažević Simić, Ana
hrvatski
Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti
Deklarativna opredijeljenost i porast interesa europskih zemalja, pa tako i Hrvatske, za interkulturno učenje i poučavanje evidentni su već duži niz godina te u međuvremenu predstavljaju i važan dio nacionalnih obrazovnih politika i kurikuluma. Isti trend prati i nedavno doneseni Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011) u kojemu se svaka vrsta raznolikosti poput raznolikosti jezika, mišljenja, kultura, vjera, obitelji, imovina, intelektualnih ili tjelesnih sposobnosti te poštivanje i promicanje iste ističe kao temelj koncepcije suvremene obrazovne politike koju dokument predstavlja. No, s obzirom na nepostojanje zajedničkoga europskoga pristupa raznolikosti, ali i evidentnu nedovoljnu prisutnost promicanja iste u praksi, nužne su kontinuirane i sustavne analize inozemnih, ali i postojećih vlastitih primjera, počevši od nacionalnoga kurikuluma, preko zasebnih modela obrazovanja pa sve do pojedinačnih elemenata interkulturnoga učenja i poučavanja što je svrha i ovoga rada.
obrazovne politike, nacionalni kurikulumi, promicanje raznolikosti, interkulturno učenje i poučavanje, izobrazba nastavnika
nije evidentirano
engleski
Educational Policies and Approaches to Fostering Diversity
nije evidentirano
educational policies, national curricula, fostering diversity, intercultural learning and teaching, teacher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-28.
objavljeno
Podaci o knjizi
Interkulturalna pedagogija - prema novim razvojima znanosti o odgoju
Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
2013.
978-953-99167-7-8