Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici (CROSBI ID 48219)

Prilog u knjizi | ostalo

Planinić, Maja Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.). Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 240-257

Podaci o odgovornosti

Planinić, Maja

hrvatski

Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici

Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina uslijed intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim razinama. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija te njihovu evaluaciju. Dan je pregled istraživanja koja je u Hrvatskoj provela Grupa za metodiku nastave fizike na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu od 2006. do danas. Ta se istraživanja nadovezuju na edukacijska istraživanja u fizici u svijetu te ukazuju na neke važne probleme u hrvatskoj nastavi fizike. Metodika nastave fizike u potpunosti je utemeljena na rezultatima edukacijskih istraživanja provedenih kod nas i u svijetu, te nastoji studente upoznati s tipičnim učeničkim konceptualnim i matematičko – logičkim poteškoćama u učenju fizike, identificiranim u istraživanjima, kao i s uspješnim nastavnim strategijama također utemeljenim na istraživanjima. Ona promiče problemski i istraživački usmjerenu interaktivnu nastavu fizike. Status metodike i metodičara nastave fizike povezan je sa statusom edukacijskih istraživanja u fizici kao znanstvene subdiscipline. U razvijenim su zemljama ona uglavnom već stekla status grane fizike, te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoje grupe koja se bave edukacijskim istraživanjima. Mnoga sveučilišta dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s edukacijskim temama. Osobito je važno da i ugledni svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima. Jedan je od glavnih problema nedostatak odgovarajućeg poslijediplomskog studija kako bi se kvalitetno obrazovali novi istraživači. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, gdje su izrađena i obranjena dva doktorata iz fizike s edukacijskim temama, no još uvijek nedostaje formalni okvir i šira potpora za tu novu granu istraživanja.

interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, učeničke poteškoće

nije evidentirano

engleski

Physics teaching methodology in the context of physics education research

nije evidentirano

interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties

nije evidentirano

Podaci o prilogu

240-257.

objavljeno

Podaci o knjizi

Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu

Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka

Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske

2013.

978-953-96308-0-3

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija