Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici (CROSBI ID 48219)
Prilog u knjizi | ostalo
Podaci o odgovornosti
Planinić, Maja
hrvatski
Metodika nastave fizike u kontekstu edukacijskih istraživanja u fizici
Metodika nastave fizike doživjela je brojne transformacije u posljednjih tridesetak godina uslijed intenzivnog razvoja edukacijskih istraživanja u fizici. Taj je razvoj bio potaknut rastućom potrebom društva za učinkovitijom nastavom fizike na svim razinama. Edukacijska istraživanja u fizici usmjerena su na razumijevanje temeljnih učeničkih problema u nastavi fizike, kao i na razvijanje novih nastavnih metoda i strategija te njihovu evaluaciju. Dan je pregled istraživanja koja je u Hrvatskoj provela Grupa za metodiku nastave fizike na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu od 2006. do danas. Ta se istraživanja nadovezuju na edukacijska istraživanja u fizici u svijetu te ukazuju na neke važne probleme u hrvatskoj nastavi fizike. Metodika nastave fizike u potpunosti je utemeljena na rezultatima edukacijskih istraživanja provedenih kod nas i u svijetu, te nastoji studente upoznati s tipičnim učeničkim konceptualnim i matematičko – logičkim poteškoćama u učenju fizike, identificiranim u istraživanjima, kao i s uspješnim nastavnim strategijama također utemeljenim na istraživanjima. Ona promiče problemski i istraživački usmjerenu interaktivnu nastavu fizike. Status metodike i metodičara nastave fizike povezan je sa statusom edukacijskih istraživanja u fizici kao znanstvene subdiscipline. U razvijenim su zemljama ona uglavnom već stekla status grane fizike, te većina odsjeka za fiziku tamošnjih sveučilišta ima svoje grupe koja se bave edukacijskim istraživanjima. Mnoga sveučilišta dodjeljuju i doktorate iz fizike za radove s edukacijskim temama. Osobito je važno da i ugledni svjetski fizikalni znanstveni časopisi otvaraju prostor takvim radovima. Jedan je od glavnih problema nedostatak odgovarajućeg poslijediplomskog studija kako bi se kvalitetno obrazovali novi istraživači. U Hrvatskoj su načinjeni prvi koraci na Fizičkom odsjeku PMF-a u Zagrebu, gdje su izrađena i obranjena dva doktorata iz fizike s edukacijskim temama, no još uvijek nedostaje formalni okvir i šira potpora za tu novu granu istraživanja.
interaktivna nastava, konceptualno razumijevanje, testovi, učeničke poteškoće
nije evidentirano
engleski
Physics teaching methodology in the context of physics education research
nije evidentirano
interactive teaching, conceptual understanding, tests, student difficulties
nije evidentirano
Podaci o prilogu
240-257.
objavljeno
Podaci o knjizi
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
2013.
978-953-96308-0-3