Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631588

Slobodan softver u obrazovanju


Oreški, Predrag; Šimović, Vladimir
Slobodan softver u obrazovanju, Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (monografija)


Naslov
Slobodan softver u obrazovanju
(Free Software in Education)

Autori
Oreški, Predrag ; Šimović, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2013

Stranica
186

ISBN
978-953-7210-61-8

Ključne riječi
Slobodni softver; osnovno školstvo
(Free software; primary education)

Sažetak
Uvođenjem i korištenjem slobodnog softvera otvorenog izvornog kôda (eng.Free and Open Source Software - FOSS) u osnovnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj mogu se ostvariti značajne financijske uštede, a značajno se može smanjiti i udjel nelegalno korištenog komercijalnog vlasničkog softvera te pozitivno utjecati na obrazovanje najmlađih u svezi s odgovornošću prema legalnosti korištenja softvera. FOSS je uglavnom besplatan i može se dalje slobodno dijeliti, u skladu s licencijama kao što je GNU/GPL. Na taj način nastavnicima i učenicima daje se mogućnost izbora softvera kojeg će koristiti u školi i kod kuće za svoje učenje, rad i igru te se proširuju obzori znanja. Korištenjem FOSS-a najnovije informacijsko- komunikacijske tehnologije postaju dostupne svima, bez obzira na njihovo imovinsko stanje. U knjizi je utvrđen minimalan skup potrebnog softvera iz svijeta FOSS-a i ocijenjena je njegova kvaliteta. Prikazano školskim ocjenama u Republici Hrvatskoj, a s obzirom na definirane kriterije kvalitete, potreban FOSS ocijenjen je najčešće ocjenama vrlo dobar i izvrstan. Na temelju ovakvih rezultata istraživanja i komparativne analize primjera drugih zemalja (kao što su Španjolska, Švedska, Švicarska, Italija i druge) te proučavanjem relevantne literature, u knjizi je predložen i model projekta uvođenja FOSS-a u osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Vladimir Šimović, )

Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb