Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost (CROSBI ID 597339)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Horvat, Jasna ; Tomašević, Nives ; Lendić, Slaven
hrvatski
Europske metropole: postmaterijalizam i kulturna kreativnost
Polazna premisa ovoga rada jest izravna veza kreativne industrije svojstvene velikim gradovima i poimanja postmaterijalističkoga sustava vrijednosti. U tome smislu izučeni su modeli mjerenja postmaterijalističkoga sustava vrijednosti (Inglehart, 1970) razvijeni u drugoj polovici prošloga stoljeća zbog izrazito snažnih promjena kulturnih djelatnosti koje se prenose na percepciju kulturnih vrijednosti i identiteta. Potkraj 2008. objavljeni su rezultati istraživanja EU27 (Eurobarometer standard 69 , 2008) u kojima su se mjerila očekivanja Europljana spram budućnosti kao i njihova pozicioniranja na Inglehartovoj postmaterijalističkoj skali. Važnost ovih očekivanja protumačio je sam Inglehart kada je svojedobno pojasnio da se pomicanje k društvu postmaterijalizma temelji na pojedincima slobodnim od materijalnih interesa. Primjeni li se navedena postavka na područje kulture (udomljeno u najvećoj mjeri u velikim urbanim centrima), za očekivanje je kako će pojedinci s izraženim postmaterijalističkim sustavom vrijednosti više biti zainteresirani za potrošnju kulturnih proizvoda/usluga kao proizvoda koji u sebi sadržavaju snažnu simboličnu komponentu. Kako su rezultati standardnoga eurobarometra 69 javno dostupni, u ovome su radu prezentirani i komentirani u kontekstu kreativne industrije, posebno za zemlje članice EU 27, kao i za Republiku Hrvatsku. Također su navedena metodološka ograničenja Inglehartove skale i njezine najvažnije revizije, ali i preduvjeti za buduća egzaktna praćenja ovog područja koje je još uvijek u nastajanju, a posebno je vezano uz velike gradove – središta kulturne i kreativne ekonomije.
postmaterijalizam; PDI; Eurobarometer standard 69; europske metropole; kulturna kreativnost; kreativna ekonomija
Abstract The original premise of this paper postulates that there is a direct correlation between creative industry (the industry characteristic of the big cities) and personal happiness of an individual, or the individual's perception of post-materialistic value system. Since the 1970s, various methodologies of measuring the post-materialistic value system have been developing (Inglehart, 1970) as a consequence of the evidently great changes taking place in cultural activities, which have also spread to the perception of cultural values and identity. Towards the end of 2008, the results of the survey carried out by 27EU (Eurobarometer Standard 69 , 2008) were published, revealing the thus-measured expectations of the Europeans in regard to their future and their positioning in Inglehart's post-materialistic scale. Inglehart himself explained the importance of the presented expectations when, at some time past, he made it clear that the changes towards the post-materialistic society had been founded by the individuals who were free of materialistic interests. If the stated premise were to be applied to the cultural sector of industry (established mostly in the big urban centers), i
engleski
European metropolises: postmaterialism and cultural creativity
nije evidentirano
post-materialism; PDI; standard Eurobarometer 69; European capitals; cultural creativity; creative economy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
21-35.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Imaginacije prostora : centri i periferije - metropole i provincije u književnostima i kulturama Srednje Europe : zbornik
Oraić Tolić, Dubravka ; Kulcsár Szabó, Ernő
Zagreb: Disput
978-953-260-180-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
ostalo
29.02.1904-29.02.2096