Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom (CROSBI ID 193374)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), Supplement; 130-142

Podaci o odgovornosti

Strsoglavec, Helena ; Joković Oreb, Ines ; Pinjatela, Renata

hrvatski

Prikaz ranog edukacijsko-rehabilitacijskog razvojnog programa kod djece s West sindromom

Rana intervencija je proces informiranja, savjetovanja, edukacije i podrške djeci u ranoj dobi kod koje je utvrđeno stanje mogućeg odstupanja u razvoju s visokim rizikom za daljnji razvoj, kao i njihovim obiteljima. Ovaj proces obuhvaća i djecu kod koje postoji čimbenik rizika za razvojno odstupanje koje bi kasnije moglo utjecati na njihov daljnji razvoj. Program rane intervencije može se pružati u različitim okruženjima, no naglasak se stavlja na prirodno okruženje djeteta. Pokazalo se da je program rane intervencije najefikasniji ako se s njim počne odmah po utvrđivanju odstupanja ili otkrivanju teškoće u razvoju. Osnovni cilj ovog rada je prikaz edukacijsko–rehabilitacijskog programa usmjerenog poticanju kognitivnih, emocionalnih, socijalnih, motoričkih, komunikacijskih i govornih vještina djece s višestrukim teškoćama u okviru Ranog razvojnog integracijskog programa za dijete s višestrukim teškoćama koji se provodi u Kabinetu za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta ua Zagrebu. Program se provodio u obitelji blizanki s West sindromom kronološke dobi 2, 5 godine uz superviziju Kabineta za ranu psihomotoričku stimulaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kroz akademsku godinu 2010./2011. Rani razvojni integracijski program koji se provodio obuhvaćao je osnovne elemente neurorazvojnog tretmana (NDT), programa senzorne integracije, kognitivne elemente razvoja (Piagetova teorija poticanja kognitivnog razvoja i funkcionalno učenje), Dennisonovu edukinestetičku metodu, komponente govora i jezika, orofacijalnu stimulaciju te podršku obitelji. Za postupke procjene i evaluacije korištena je Münchenska funkcionalna razvojna dijagnostika i Gunzburg test čije komponente se koriste kao varijable ovog istraživanja. Kao metoda obrade podataka korištena je INDIF komponentna analiza stanja ispitanika kroz niz jednako udaljenih vremenskih točaka. Uzimajući u obzir statističke pokazatelje, može se zaključiti da je Rani razvojni integracijski program imao pozitivan utjecaj na razvoj djevojčica. Kako bi u potpunosti mogli razumjeti njihov razvoj treba uzeti u obzir genetsku predispoziciju te okruženje u kojem odrastaju.

rana intervencija ; West sindrom ; Rani razvojni integracijski program ; INDIFF komponentna analiza

nije evidentirano

engleski

Early education and rehabilitation development program in children with West syndrome

nije evidentirano

early intervention ; West syndrome ; Early developmental integration program ; INDIFF component analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (Supplement)

2013.

130-142

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti

Indeksiranost