Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima (CROSBI ID 597270)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Blagus Bartolec, Goranka ; Matas Ivanković, Ivana
hrvatski
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
U radu se analiziraju komunikacijski i informacijski aspekti vremenske prognoze u dnevnim novinama (Jutarnji list i Večernji list) i televiziji (Dnevnik HRT-a). Internet kao medij nije uključen u analizu zbog nelinearnosti odabira informacija s aspekta primatelja, što je u prezentaciji vremenske prognoze veoma bitno. Osnovni je problem kojim se rad bavi povezivanje primarne informacije sadržane u poruci o vremenu s društvenom pozadinom unutar koje medij koji prenosi vremensku prognozu djeluje. Analiza je usmjerena na dva problema: 1.Vremenska prognoza u medijskoj prezentaciji spada u tzv. informativne sadržaje, dakle u područje vijesti, putem kojih se gledateljima kao pripadnicima uređene zajednice prenose obavijesti o svakodnevnim događajima, prema prosudbi pošiljatelja, važnim za djelovanje društva u cjelini. S obzirom na to da takva tematika u novinama i televiziji, zapravo, reproducira vladajući, tj. dominantni institucionalni okvir unutar društva, pokušava se utvrditi je li i vremenska prognoza kao dio informativnoga programa također pod utjecajem takve institucionalne organizacije ili oblikuje svoj vlastiti komunikacijski okvir. 2. Na temelju provedene ankete o načinu gledanja i čitanja vremenske prognoze, pokušava se analizirati na koji način, primatelji (čitatelji i gledatelji) percipiraju informaciju o vremenu te učinak same informacije na gledateljevu svijest. Metodološki su radom obuhvaćeni sljedeći aspekti vremenske poruke: informacijski okvir vremenske prognoze (u linearnome poretku izmjene informacija vremenska prognoza i u dnevnim novinama i u televizijskom dnevniku dolazi posljednja) ; koncepcijska analiza novinske i televizijske vremenske prognoze (u prijenosu informacija o vremenu zastupljena su dva komunikacijska koda – jezični /pisani, odnosno govoreni tekst/ i ikoničko-simbolički kod /sinoptičke karte, odnosno satelitska snimka/) ; komunikacijski učinak vremenske informacije na primatelja (jezično-semantički okvir vremenske prognoze i društveni okvir gledanja ili čitanja vremenske prognoze). U konačnici, naglasak je na utvrđivanju komunikacijskih posebnosti sadržaja vremenske prognoze u kojima se iščitavaju načela društvenoga ustrojstva zajednice u kojoj mediji djeluju.
dnevne novine ; komunikacijski aspekti ; televizijski dnevnik ; vremenska prognoza
nije evidentirano
engleski
The weather forecast as information – the communicative and social aspects of meteorological messages in croatian daily newspaper and TV news
nije evidentirano
communication aspects ; daily newspaper ; TV news ; weather forecast.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
209-222.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik kao informacija : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
Peti-Stantić, Anita ; Stanojević, Mateusz-Milan
Zagreb: Srednja Europa
978-953-6979-64-6
Podaci o skupu
27. Međunarodni znanstveni skup Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku
predavanje
01.01.2013-01.01.2013
Dubrovnik, Hrvatska