Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630805

Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima


Vidulin-Orbanić, Sabina
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima, Pula: Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“, 2013 (monografija)


Naslov
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima
(Musical creativity: theoretical and practical contribution to extracurricular musical activities)

Autori
Vidulin-Orbanić, Sabina

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“

Grad
Pula

Godina
2013

Stranica
167

ISBN
978-953-57557-0-8

Ključne riječi
kreativnost ; umjetnost ; škola ; glazba ; izvannastavne aktivnosti
(creativity ; art ; school ; music ; extracurricular activities)

Sažetak
U prvom poglavlju Važnost kulture i (glazbene) umjetnosti u suvremenom društvu, kulturi i umjetnosti pristupamo kao integrativnim i interdisciplinarnim fenomenima. Cilj je uputiti na područje kulture kao izraz umjetničkoga postignuća čovjeka te istaknuti suodnos kulture i umjetnosti u procesu obrazovanja učenika. Umjetnosti pridonose osobnom doživljaju i razumijevanju svijeta, razvoju kritičke svijesti, neposredno djelujući na kulturaciju učenika. Jedna od kompetencija kojoj se teži u suvremenoj školi je razvoj kulturne svijesti i izražavanja. Navedena se kompetencija stječe na nastavi glazbene kulture/umjetnosti i izvannastavnim glazbenim aktivnostima. Nastava glazbene kulture i umjetnosti te izvannastavne glazbene aktivnosti jamče cjelovit razvoj učenika potičući višestruku inteligenciju, kreativno mišljenje, razvoj analitičkih i izražajnih sposobnosti i kritičke svijesti. Konačan je ishod omogućavanje formiranja estetskog i etičkog sustava vrijednosti. U drugom se poglavlju Kreativnost i stvaralaštvo: osnova suvremenog obrazovanja usustavljuju vrste kreativnosti, definira stvaralaštvo i objašnjava način poticanja učenika na kreativnost i stvaralaštvo. Na taj način oni uče sagledati stvari i pojave iz drukčijeg kuta, pronaći različita rješenja i alternative, postaju domišljati i inovativni. Kreativan im život omogućava proširivanje životnih vidika, napredovanje, umnožavanje vlastitih sposobnosti te oslobođenje od svakodnevne rutine. Slijedi dio o povijesti dječjega glazbenog stvaralaštva s naglaskom na nastavne programe u Hrvatskoj. Opisuje se provedeno akcijsko istraživanje i donose rezultati. U trećem poglavlju pod nazivom Izvannastavne aktivnosti: mogućnost svestranog razvoja učenika definira se pojam izvannastavnih aktivnosti, utvrđuje njihova povijest i oblici organiziranja učenika u osnovnoj školi, opisuju prednosti i nedostaci provedbe izvannastavnih aktivnosti te objašnjava način planiranja i programiranja rada. U četvrtom poglavlju Izvannastavne glazbene aktivnosti u osnovnoj školi pozornost se pridaje izvannastavnim glazbenim aktivnostima kojima se teži razvoju glazbenih umijeća učenika te otkrivanju i poboljšanju njihova kreativnog i stvaralačkog glazbenog potencijala. Predlaže se operativni plan i program za aktivnost glazbenog stvaralaštva, donosi popis manifestacija u kojima se potiče izvođenje glazbe i glazbeno stvaralaštvo. Usustavljuju se i analiziraju izvannastavne glazbene aktivnosti: zborno pjevanje, solističko i komorno vokalno muziciranje, solističko i komorno instrumentalno muziciranje, folklor, ples, glazba na računalu, a osobita pozornost pridaje se aktivnosti glazbenog stvaralaštva. U okviru te aktivnosti navode se postupci i mogućnosti poticanja stvaralačke ekspresije i opisuje osnovna tehnika, način skladanja primjerenog učenicima mlađega i starijega školskog uzrasta. Objašnjava se planiranje, organizacija i realizacija školskog projekta – mjuzikla. U petom se poglavlju prikazuje SEM koncepcija  način povezivanja glazbe s dramskom umjetnošću i engleskim jezikom. Opisuje se način realizacije projekta Putna groznica. Osim teorijskog dijela, u ovoj e-knjizi donosimo 37 autorskih skladbi i njihove matrice te notne tekstove. U dodatku se nalazi i opis projekta Moja domovina i kviza Skok u barok, uz video priloge koje su izradili i snimili studenti Odsjeka za glazbenu pedagogiju Odjela za glazbu pulskoga sveučilišta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost

Napomena
Elektronička knjiga



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Sabina Vidulin (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Vidulin-Orbanić, Sabina
Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima, Pula: Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“, 2013 (monografija)
Vidulin-Orbanić, S. (2013) Glazbeno stvaralaštvo: teorijski i praktični prinos izvannastavnim glazbenim aktivnostima. Pula, Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“.
@book{book, author = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {167}, keywords = {creativity, art, school, music, extracurricular activities}, isbn = {978-953-57557-0-8}, title = {Musical creativity: theoretical and practical contribution to extracurricular musical activities}, keyword = {creativity, art, school, music, extracurricular activities}, publisher = {Udruga za promicanje kvalitete i poticanje izvrsnosti u odgoju i obrazovanju „SEM“}, publisherplace = {Pula} }