Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630692

Radionice o očuvanju i zaštiti Jadranskog mora u nastavi prirode u osnovnoj školi


Kletečki Nataša, Novosel Maja, Zrakic-Potkonjak Anđelka
Radionice o očuvanju i zaštiti Jadranskog mora u nastavi prirode u osnovnoj školi // 11. hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D ; Klobučar, Goran I V ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo 1885, 2012. str. 54-55 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Radionice o očuvanju i zaštiti Jadranskog mora u nastavi prirode u osnovnoj školi
(Workshops about protection and conservation of the Adriatic sea in the primary school biology education)

Autori
Kletečki Nataša, Novosel Maja, Zrakic-Potkonjak Anđelka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
11. hrvatski biološki kongres : zbornik sažetaka / Jelaska, Sven D ; Klobučar, Goran I V ; Šerić Jelaska, Lucija ; Leljak Levanić, Dunja ; Lukša, Žaklin - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo 1885, 2012, 54-55

Skup
11. Hrvatski biološki kongres

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 16-21.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Papratnjače; flora; Žumberak; Samoborsko gorje; Hrvatska
(Ferns; flora; Žumberak; Samoborsko gorje; Croatia)

Sažetak
Na osnovu rezultata preliminarnih istraživanja interesa učenica/učenika i preliminarnih radionica osmišljen je edukativni program o očuvanju i zaštiti Jadranskog mora. Program se realizira kroz predavanja i radionice u učionici, u školama kontinentalne Hrvatske, te predavanja i radionica na terenu, u školama primorske Hrvatske. Provodi ga Društvo za ekološka istraživanja \"PAKS\", a u program su uključeni učenice/učenici od 1. do 6. razreda osnovne škole prema interesu škole. Cilj programa je osuvremeniti nastavu prirode, te primjenom suvremenih nastavnih metoda povećati kod učenica/učenika interes za prirodoslovlje. Tijekom predavanja i radionica obrađuju se teme: morski organizmi njihova staništa i zaštita, te ronilačka oprema u istraživanju podmorja. Nakon provedenih radionica na izabranom se uzorku provjerava usvojenost obrađenih sadržaja zadacima konstrukcije (tip dopunjavanja i tip dosjećanja) i zadacima izbora. Uzorak čini po 50 učenika 5. i 6. razreda izabranih škola iz gradova (Samobor, Opatija) kontinentalne i primorske Hrvatske. Podaci prikupljeni pismenim provjerama analiziraju se prema spolu ispitanika, razredu koji pohađaju, uspjehu iz prirode, općem uspjehu, te uspješnosti riješavanja ove provjere. Rezultati istraživanja pokazuju razlike u postotku riješenosti pismene provjere između učenika koji žive u primorskoj i učenica/učenika koji žive u kontinentalnoj Hrvatskoj. Djevojčice uspješnije usvajaju teme obrađene programom, ali su i po uspjehu iz prirode i općem uspjehu uspješnije od dječaka. Ovakva istraživanja pokazuju kako istraživački usmjerenom nastavom učenice/učenici kvalitetnije i lakše usvajaju nastavne sadržaje koje su perceptivno doživjeli, dok radionice kod njih potiču interes za znanost kao i odgovoran pristup izazovima suvremenog društva.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA