Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630359

Menadžment zrakoplovne kompanije


Tatalović, Mirko; Mišetić, Ivan; Bajić, Jasmin
Menadžment zrakoplovne kompanije, Zagreb: MATE d.o.o., 2012 (znanstvena knjiga, udžbenik)


Naslov
Menadžment zrakoplovne kompanije
(Airline Management)

Autori
Tatalović, Mirko ; Mišetić, Ivan ; Bajić, Jasmin

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, znanstvena knjiga, udžbenik, znanstvena

Izdavač
MATE d.o.o.

Grad
Zagreb

Godina
2012

Stranica
900

ISBN
978-953-246-179-4

Ključne riječi
Menadžment ; zrakoplovna kompanija ; zračni prijevoz ; zračni promet ; ključni pokazatelji uspješnosti ; profitabilnost ; konkurentnost ; strategija ; tržišno pozicioniranje ; red letenja ; mreža ruta ; poslovni modeli ; prognoze razvoja ; Croatia Airlines
(Management ; airlines ; air transportation ; air transport ; key performance indicators ; profitability ; competitiveness ; strategy ; market positioning ; schedule ; route network ; business models ; development forecast ; Croatia Airlines)

Sažetak
Knjigom su prezentirani rezultati dva međusobno povezana primarna objekta istraživanja: menadžment i zrakoplovna kompanija. Ukupna materija sustavno je raščlanjena u deset tehnoloških cjelina. U dijelu naslovljenom „Čimbenici menadžmenta zrakoplovne kompanije“ ukazuje se na temeljne pretpostavke menadžmenta zrakoplovne kompanije, završavajući s autorskom definicijom navedenog pojma. Menadžment zrakoplovne kompanije je proces stvaranja i kontinuiranog unapređivanja radnog i vrijednosnog ustroja kompanije i okruženja s ciljem maksimiziranja zadovoljstva kupaca, zaposlenika i dioničara. Analiza i ocjena razvoja zračnog prometa obrađuje aktualnu problematiku zračnih prijevoznika, zračnih luka i kontrole leta u svijetu, Europi i u Hrvatskoj. Temeljne karakteristike poslovanja zrakoplovne kompanije opisuju tehničko- tehnološke, operativne i pravne pretpostavke, kao i trendove promjena poslovnih modela zračnih prijevoznika. Pokazatelji uspješnosti poslovanja zrakoplovne kompanije uključuju detaljnu metriku i analizu neutralnih i financijskih učinaka poslovanja i produktivnosti. Tržišno pozicioniranje zrakoplovne kompanije obuhvaća razradu strukture i održavanja flote, rutne mreže, međuovisnosti ponude i potražnje zrakoplovne usluge te konkurentske pozicije uz odgovarajući „benhmarking“. Planiranje i strategija kao ključni menadžment alati zrakoplovne kompanije uključuju procese dizajniranja i provedbe reda letenja, čimbenike odabira flote te opis kategorija i sadržaja planiranja. Organiziranje i menadžment ljudskih potencijala nastavno istražuje optimalni odabir organizacijske strukture u kontekstu ukupnog menadžment procesa zrakoplovne kompanije i razvoja ljudskih potencijala. U dijelu „Ekonomika leta – modeli profitabilnosti“ obrađeni su elementi ekonomike leta i različiti modeli profitabilnosti s odgovarajućim pretpostavkama uspješnosti poslovanja zrakoplovne kompanije, a posebno je obrađen financijski menadžment. U zadnjem desetom dijelu pod naslovom „Prognoze razvoja zračnog prometa“ prikazane su metode kvantifikacije rasta zračnog prijevoza s prognozama razvoja u svijetu, Europi i Hrvatskoj do 2030. godine. Posebno su obrađene prognoze razvoja čarter i robnog zračnog prijevoza uz poseban osvrt na Croatia Airlines. Na kraju desetog dijela daje se osvrt na budućnost menadžmenta zrakoplovne kompanije u 21. stoljeću. U svakom dijelu ukazuje se i na konkretne detalje poslovnih odluka koje su utjecale i još utječu na sadašnji i budući razvoj Croatia Airlines. Autori izdvajaju nekoliko profila uspješnih lidera, a na kraju svakog dijela ukazuju na znanja i vještine iznimno uspješnog menadžera zrakoplovne kompanije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
135-1352339-3045 - Strategijsko modeliranje razvoja zračnog prometa (Sanja Steiner, )

Ustanove
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb