Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju (CROSBI ID 48125)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta
hrvatski
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju
U radu se prikazuju razvojni pravci i promjene koji su obilježili suvremeno obrazovanje u Europi i Hrvatskoj u posljednja dva desetljeća i to u dva područja: kurikulskom području i području profesionalnog razvoja učitelja i nastavnika. Glavna promjena u području kurikulskog planiranja očituje se u uvođenju kurikulskog pristupa usmjerenog na razvoj temeljnih učeničkih kompetencija koji je primijenjen i u izradi Hrvatskog nacionalnog okvirnog kurikula. U području inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika došlo je do značajnih promjena potaknutih ponajprije provedbom Bolonjskog procesa. Kao dominantni trendovi u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika u Hrvatskoj prepoznaju se : proces univerzitacije obrazovanja osnovnoškolskih učitelja, primjena kurikulskog pristupa temeljnog na kompetencijama i ishodima učenja u planiranju studijskih programa, prihvaćanje koncepta poučavanja usmjerenog na studenta u visokoškolskoj nastavi. Značajan naglasak stavlja se također na uspostavu kontinuuma trajnog profesionalnog usavršavanja učitelja i nastavnika temeljenog na njihovim obrazovnim potrebama. Uz to, važna je promjena vezana uz uspostavu sustava osiguravanja kvalitete i to kroz sustav (re)akreditacije obrazovnih programa na svim razinama te kroz sustav licenciranja i napredovanja temeljen na kvalifikacijskim standardima kompetencija za učitelje/nastavnike. U radu se raspravlja u kojoj su mjeri zadovoljene ključne organizacijske, strukturne i funkcionalne pretpostavke potrebne za kvalitetno i učinkovito uvođenje ovih promjena u hrvatski obrazovni sustav.
kurikul utemeljen na kompetencijama, univerzitacija inicijalnog obrazovanja učitelja, kontinuum cjeloživotnog profesionalnog usavršavanja učitelja/nastavnika, osiguravanje kvalitete studijskih programa, profesionalnog razvoja i učiteljske prakse
nije evidentirano
engleski
Changes and Challenges in Contemporary Education
nije evidentirano
competence based curriculum, universitation of primary teacher initial education, continuum of professional continuous development, quality assurance system of study programs, professional development and teacher practice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
7-25.
objavljeno
Podaci o knjizi
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
2013.
978-953-96308-0-3