Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 629715

Kineziološka metodika u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu


Findak, Vladimir; Prskalo, Ivan; Babin, Josip
Kineziološka metodika u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 114-125 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Kineziološka metodika u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
(Teaching methodology of kinesiology in the contemporary educational system)

Autori
Findak, Vladimir ; Prskalo, Ivan ; Babin, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka - Zagreb : Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013, 114-125

ISBN
978-953-96308-0-3

Skup
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu : znanstveni skup prigodom obilježavanja 20. obljetnice AOOZH-a

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.3.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Kineziološka metodika; odgojno-obrazovni sustav; nastavnički fakulteti; učiteljska učilišta; kineziologija
(Teaching methodology of kinesiology; educational system; teacher education faculties; teaching of education colleges; kinesiology)

Sažetak
Razvoj Kineziološke metodike su obilježila tri razdoblja, što vrijedi i za njezin položaj na nematičnim fakultetima i na matičnim fakultetima. Prvo razdoblje, na nematičnim fakultetima trajalo je do 1986.godine, kada su programi kolegija metodike tjelesnog odgoja, pa kasnije, metodike tjelesne i zdravstvene kulture bili uglavnom usmjereni na osposobljavanje budućih odgojitelja i nastavnika razredne nastave za realizaciju osnovnog programa. Na matičnim fakultetima (Visoka škola za fizičku kulturu, Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu i u Splitu), ovo je razdoblje trajalo do 1987.godine, kada su se u okviru kolegija metodika pod različitim nazivima a metodika je egzistirala bez atribucija znanstvenosti. Drugo razdoblje u razvoju kineziološke metodike na nematičnim fakultetima obilježava vrijeme od 1986.godine do osnivanja „Udruge metodičara" 2003. godine, a na matičnim fakultetima (kasnije Kineziološkim fakultetima) od 1987.godine do 2006.godine. Naime, nakon znanstvenog skupa „Metodika u sustavu znanosti i obrazovanja" koji je održan u Zagrebu, 1985. godine i ova je metodika etablirana kao samostalna znanstvena disciplina s eksplicitno definiranim atribucijama ; od pojma, definicije i predmeta istraživanja, preko njezina cilja i zadaća, strukture, metoda istraživanja, do njezina mjesta u sustavu znanosti i odnosa s drugim znanostima. I treće razdoblje u razvoju kineziološke metodike, koje traje do današnjih dana, karakteriziraju promjene vezane uz status ove znanstvene discipline na poslijediplomskom znanstvenom studiju kineziologije - izborni modul kineziološka edukacija, te na poslijediplomskom specijalističkom studiju kineziologije - izborni modul kineziološka edukacija. Danas Kineziološka metodika uživa ugled ne samo na nematičnim i matičnim fakultetima u našoj zemlji, nego i u inozemstvu. Zbog toga se može sa zadovoljstvom ustvrditi da su stanje i položaj kineziološke metodike danas najbolja garancija za njezino još uspješnije sutra!

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Ivan Prskalo, )

Ustanove
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Kineziološki fakultet, Split