Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja (CROSBI ID 596837)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Marušić, Mirko ; Sliško, Josip Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 117-125

Podaci o odgovornosti

Marušić, Mirko ; Sliško, Josip

hrvatski

Utjecaj triju različitih metoda učenja fizike na promjenu učeničke razine znanstvenog zaključivanja

Lawsonov razredni test znanstvenog zaključivanja (LCTSR) korišten je kako bi se ocijenila relativna učinkovitost triju različitih metoda učenja fizike na povećanje učeničke razine znanstvenog zaključivanja. Tri ispitane metode učenja fizike su: (1) Čitanje, prezentiranje i propitivanje (RPQ) ; (2) Eksperimentiranje i rasprava (ED) i (3) Tradicionalna metoda (TM). Podaci jednosemestralnog školskog projekta pokazuju da je, na LCTSR-u, RPQ grupa (N = 91) postigla srednji normirani dobitak na posttestu <G> = 0, 19 ± 0, 23 sd ; za ED grupu (N = 85) postignut je <G> = 0, 32 ± 0, 21 sd, dok je kod TM grupe (N = 62) ostvaren <G> = 0, 05 ± 0, 18 sd. Posebna pozornost posvećena je napretku učenika koji su u početku bili „konkretni mislitelji“ (manje od 5 bodova na LCTSR predtestu) u „tranzicijske mislitelje“ (od 5 do 8 bodova na LCTSR posttestu). Ovaj pomak od konkretnog do prijelaznog mišljenja je 43, 5% ostvaren kod ED grupe, 25, 0% kod RPQ grupe, dok je kod TM grupe zanemariv. Nitko od početnih konkretnih mislitelja u ED, RPQ ili TM grupi ne napreduje do razine „formalnog mišljenja“ (ostvarenih od 9 do 12 bodova na LCTSR posttestu). Za učitelje i istraživače ponuđeno je nekoliko prijedloga koji slijede iz rezultata ove studije.

gimnazija; Čitanje; prezentiranje i propitivanje; Eksperimentiranje i rasprava; Tradicionalna metoda; Lawson test; promjena stupnja znanstvenog zaključivanja

nije evidentirano

engleski

Influence of three different methods of learning physics on the change of students' level of scientific reasoning

nije evidentirano

the grammar school; Reading; Presenting and Questioning; Experimenting and Discussing; traditional method; the Lawson test; the change of the level of scientific reasoning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

117-125.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova

Pećina, Planinka

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-14-7

Podaci o skupu

10. hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

27.04.2011-29.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Fizika, Pedagogija