Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema (CROSBI ID 596836)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Marušić, Mirko ; Erceg, Nataša ; Sliško, Josip Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema // Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2011. str. 159-164

Podaci o odgovornosti

Marušić, Mirko ; Erceg, Nataša ; Sliško, Josip

hrvatski

Učeničke sposobnosti rješavanja djelomično određenog fizikalnog problema

U ovom istraživanju postavili smo pred gimnazijske učenike (N=50) djelomično određeni fizikalni problem u vezi sa zakonom opće gravitacije. Tekst zadatka je takav da se ne daje eksplicitan savjet o tome što treba izračunati i kako suditi o tome jesu li rezultat ili zadana situacija mogući ili ne. Istraživanje, čiji je cilj ispitivanje sposobnosti i načina rješavanja postavljenog zadatka, smo proveli koristeći metodu pisanog ispitivanja. Na taj smo način ispitali kako reagiraju učenici kada se pred njih postavi djelimično određen fizikalni problem. Na temelju pregledanih uradaka, ispitanike smo svrstali u četiri kategorije rješavanja i ustanovili da najveći broj učenika ne uspijeva u potpunosti riješiti tako postavljeni fizikalni problem. Naši rezultati pokazuju da standardno oblikovane numeričke vježbe, koje se pretežno koriste u nastavi i na ispitima, ne razvijaju u dovoljnoj mjeri sposobnost kritičnog razmišljanja kao jednog od najvažnijih ciljeva nastave fizike. Predlažemo da se pred učenike postavljaju djelomično određeni fizikalni problemi koji bi ih uvježbavali za rješavanje zadaća iz stvarnog života na temelju fizikalnih principa i pretpostavki.

netradicionalni problemi iz fizike; konceptualno razumijevanje; kurikulum; učeničko/studentsko rješavanje problema; udžbenici iz fizike

nije evidentirano

engleski

Students' abilities to partially solve a specific physics problem

nije evidentirano

non-traditional physics problems; conceptual understanding; curriculum; students' problem solving; physics textbooks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

159-164.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nastava fizike - postignuća i izazovi : zbornik radova

Pećina, Planinka

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-14-7

Podaci o skupu

10. hrvatski simpozij o nastavi fizike

predavanje

27.04.2011-29.04.2011

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika