Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 629167

Uloga povjerenja u odnosima između trgovinskih i proizvodnih poduzeća


Renko, Sanda
Uloga povjerenja u odnosima između trgovinskih i proizvodnih poduzeća // Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko (ur.).
Osijek: Ekonmski fakultet, 2011. str. 13-24 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Uloga povjerenja u odnosima između trgovinskih i proizvodnih poduzeća
(The role of trust in the relationship between trade companies and their suppliers)

Autori
Renko, Sanda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu / Segetlija, Zdenko - Osijek : Ekonmski fakultet, 2011, 13-24

ISBN
977-184-7361-00-5

Skup
11. međunarodni znanstveni skup Poslovna logistika u suvremenom menadžmentu

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.10.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Logistika; trgovci; dobavljači; suradnja; povjerenje
(Logistics; trade companies; suppliers; co-operation; trust)

Sažetak
Globalizacija tržišta, rastuća konkurencija, te razvoj informacijske tehnologije uz nestabilne gospodarske uvjete i traženje mogućih područja snižavanja troškova doveli su u posljednjih nekoliko desetljeća do porasta važnosti poslovne logistike. Kako definicija logistike (Ben Sassi, 2008.) govori o tome da ona predstavlja proces planiranja, provedbe, i kontrole uspješnih i učinkovitih tokova i skladištenja sirovina, proizvoda, usluga i odgovarajućih informacija od ishodišta do mjesta potrošnje s ciljem ispunjenja zahtjeva kupaca, potpuno je jasno koliki broj poslovnih subjekata je obuhvaćen poslovnom logistikom. Isto tako, evidnetno je koliki je moguć broj šposlovnih odnosa, ali i troškova uslijed neefikasnog i neadekvatnog razvoja odnosa među sudionicima logističkog sustava. Svrha ovog rada je objasniti važnost povjerenja između trgovinskih poduzeća i njihovih dobavljača, proizvodnih poduzeća. Naime, pregledom literature (Morgan & Hunt, 1994. ; Papakiriakopoulos & Pramatri, 2010.) ustanovljeno je kako je jedan od najvažnijih čimbenika za efikasnost kompleksnih organizacijskih struktura (na koje se danas nailazi u području logistike), upravo povjerenje između više poslovnih subjekata. U skladu s definiranom svrhom rada, kreirana je i vlastita struktura rada. Tako je prvi dio rada posvećen teorijskim aspektima logistike, s posebnim osvrtom na trgovinska poduzeća i njihove dobavljače. U ovom dijelu kratko će se i objasniti pojam povjerenja među poduzećima, te koristi i problemi koje se vežu uz njega. Drugi dio rada uključuje istraživanje o stupnju povjerenja među hrvatskim trgovinskim poduzećima i njihovim dobavljačima, implikacijama koje ono ima na određene poslovne performanse i to na uzorku od 50 poduzeća. Rezultati istraživanja pokazuju kako hrvatska trgovinska poduzeća smatraju kako je među njima i njihovim dobavljačima uspostavljen visok stupanj povjerenja. Rezultati ukazuju i na činjenicu da postoji statistički značajna veza između povjerenja među poduzećima iz uzorka i dobivenih poslovnih rezultata. Iz navedenog se može zaključiti o upoznatosti hrvatskih poduzeća sa suvremenim logističkim pristupom poslovanju gdje je protok informacija i uspostavljanje partnerskih odnosa jedan od preduvjeta konkurentnosti na tržištu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Sanda Renko, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Sanda Renko, (246584)