Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 629065

Metodologija za kreiranje modularnih kurikuluma srednjih strukovnih škola u skladu s promjenama na tržištu rada.


Brajša-Žganec, Andreja; Babarović, Toni
Metodologija za kreiranje modularnih kurikuluma srednjih strukovnih škola u skladu s promjenama na tržištu rada., 2011. (elaborat).


Naslov
Metodologija za kreiranje modularnih kurikuluma srednjih strukovnih škola u skladu s promjenama na tržištu rada.
(The methodology for the creation of modularised VET curricula in line with changes on the labour market in Croatia.)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Babarović, Toni

Izvornik
Gospodarska škola Varždin

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat

Godina
2011

Ključne riječi
Metodologija za kreiranje modularnih kurikuluma srednjih strukovnih škola; tržište rada
(The methodology for the creation of modularised VET curricula; labour market)

Sažetak
Elaborat „Metodologija za kreiranje modularnih kurikuluma srednjih strukovnih škola u skladu s promjenama na tržištu rada“ izrađen je u sklopu projekta Usklađivanje obrazovanja i karijere (ECHO) financiranog putem IPA komponente IV „Razvoj ljudskih potencijala – Program Europske unije za Hrvatsku“. Nositelj projekta bila je Gospodarska škola Varaždin, suradnici na projektu bili su Hrvatski zavod za zapošljavanje i Ekonomska škola Maribor dok je provedbeno tijelo projekta bila Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. U uvodnom dijelu elaborata obrađeni su standardi strukovnog obrazovanja u Europi s detaljnim opisom različitih pristupa u pojedinim zemljama članicama. Opisan je Model izlaznih kompetencija, Model obrazovanja za zanimanje, Modularni model te Modularizirani model strukovnog obrazovanja. Zatim je priložen pravni okvir i strategija razvoja strukovnih kurikuluma u Republici Hrvatskoj te su prikazani rezultati analize trenutne usklađenosti strukovnih programa s lokalnim tržištem rada. Glavni dio elaborata posvećen je Metodologiji za razvoj modulariziranih strukovnih kurikuluma. Detaljno su navedene smjernice i postupci potrebni za razvoj standarda zanimanja, standarda kvalifikacije i na temelju njih, modulariziranog strukovnog kurikuluma. Unutar razvoja standarda zanimanja opisano je što je standard zanimanja, tko su potrebni članovi radne skupine za razvoj standarda zanimanja, koji su dobri izvori informacija za razvoj standarda, kako analiza posla može pomoći pri razvoju standarda zanimanja te kako razvrstati radne zadatke u grupe poslova, ključne poslove i aktivnosti prilikom pisanja standarda. Preporuke i upute za razvoj standarda kvalifikacije počinju s popisom potrebnih članova radne skupine, nastavljaju se s opisom pojma Jediničnog skupa ishoda učenja (JSIU), objašnjenjima što je razina, a što obujam ishoda učenja te uputama za navođenje i raspisivanje ishoda učenja prema Bloomovoj taksonomiji. Elaborat završava s poglavljem uputa za razvoj modulariziranog strukovnog kurikuluma, u kojem se poziva na standarde propisane od strane Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, preporuča se kako formirati radnu skupinu, dok se posebna pažnja posvećuje evaluaciji i osiguranju kvalitete razvijenih dokumenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb