Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora (CROSBI ID 596691)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Varošanec-Škarić, Gordana
hrvatski
Recepcija glasa u zrcaljenju književnosti (modernizam i postmodernizam) i glumačkoga filmskoga govora
Teorija recepcije (W. Iser) stavlja u analogan odnos recipijenta – čitatelja, koji određenim afektivnim dojmom predočuje književno djelo kao da jest svijet s glumcem, koji kao recipijent svojim glumačkim materijalom daje irealnoj osobi mogućnost stvarne pojave. Polazište je izlaganja da književno djelo ne daje nužno neiscrpnija značenja glasa nego u filmskom glumačkom govoru. Ako čitatelj, ovisno o mogućnostima, može i prekoračiti horizont očekivanja (H. R. Jauss), pretpostavka je da to može i glumac. Indeksna značenja glasa predočit će se pojavnicama u odabranim važnim djelima književnosti modernizma (npr. Joseph Conrad, Franz Kafka, T. Mann, Boris Pasternak) i postmodernizma (npr. Vladimir Nabokov, S. Rushdie, A. Oz) te konkretnim glumačkim glasovima u filmskim ekranizacijama velikih romana. Fonetski se glas opisuje kroz lingvističke, sociolingvističke i idiosinkratične obavijesti te kroz ekstralingvistički i paralingvistički sloj sa svrhom da se približi recepcija zahtjevnog čitatelja i vrsnog glumčevog izraza kroz sloj glasa.
recepcija glasa; modernizam; postmodernizam; glumački filmski govor
nije evidentirano
engleski
Voice reception in mirroring the literature (modernism and postmodernism) and actors speech
nije evidentirano
voice reception; modernism; postmodernism; actors voice
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-3.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Simpozij o umetniškem govoru - Zbornik izvlečkov
Podbevšek, Katja
Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
Podaci o skupu
Simpozij o umetniškem govoru
ostalo
15.04.2013-16.04.2013
Ljubljana, Slovenija