Poduzetničko obrazovanje - nedostajuća komponenta u stvaranju multidisciplinarnog integriranog sveučilišta (CROSBI ID 596680)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Oberman Peterka, Sunčica ; Singer, Slavica ; Alpeza, Mirela
hrvatski
Poduzetničko obrazovanje - nedostajuća komponenta u stvaranju multidisciplinarnog integriranog sveučilišta
"The justification for a university is that it preserves the connection between knowledge and the zest for life, by uniting the young and the old in the imaginative consideration of learning“ (Whitehead, 1929:139) Sveučilišta danas karakterizira specijalistička struktura znanja, koja predstavlja okvir za definiranje curriculuma i daje osnovu za organiziranje podučavanja na sveučilištima, te predstavlja poveznicu između istraživanja i podučavanja. Zbog kompleksnosti okruženja, zahtjevi za multidisciplinarnošću odnosno transdisciplinarnošću pri rješavanju problema postaju norma. Istraživači trebaju, pored poznavanja vlastitih disciplina biti u stanju identificirati probleme, razmjenjivati ideje i tragati za rješenjima, te povezivati znanja i izvan vlastitih disciplina. Poduzetničko obrazovanje ima značajnu ulogu u stvaranju kapaciteta sveučilišta i pojedinaca za nošenje s kompleksnošću i nesigurnošću okruženja u kojem djeluju. Ono razvija proaktivnost, inovativnost i odgovornost pojedinca, te spremnost na preuzimanje rizika u donošenju odluka i rješavanju problema. Poduzetničko obrazovanje doprinosi povezivanju različitih znanstvenih disciplina, te razvija vještine multidisciplinarnog pristupa rješenjima. Cilj ovog rada je objasniti ulogu poduzetničkog obrazovanja u stvaranju integriranog i multidisciplinarnog sveučilišta, kao aktivnog sudionika razvoja društva, koje je u stanju doprinositi rješavanju kompleksnih problema okruženja, prvenstveno kroz stvaranje kompetentnih i zapošljivih pojedinaca, ali i kroz istraživačku aktivnost sveučilišta fokusiranu na rješavanje problema sredine u kojoj sveučilište djeluje.. U radu se kroz primjer poduzetničkih obrazovnih programa na Ekonomskom fakultetu u Osijeku pokazuje rastući interes za poduzetničkim obrazovanjem, ne samo studenata ekonomije i ekonomista, nego i studenata drugih fakulteta.
trendovi u visokom obrazovanju; integrirano sveučilište; multidisciplinarnost; poduzetničko obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Entrepreneurship education - missing component in creating multidisciplinary and integrated university
nije evidentirano
trends in higher education; integrated university; multidisciplinarity; entrepreneurship education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
279-301.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Ekonomsko obrazovanje u republici Hrvatskoj - jučer, danas, sutra
Čavrak, Vladimir ; Gelo, Tomislav
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6025-76-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096