Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike (CROSBI ID 378043)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Marušić, Mirko
Puljak, Ivica
hrvatski
Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike
Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja vrlo često značajno proširuju sadašnje spoznaje ili su od temeljnog značaja za predmet koji se izučava. U ovom radu obrađuju se primjeri iz fizike. Ti rezultati dobiveni su vrlo često tehnički i konceptualno vrlo složenim procesima te je njihova prilagodba nastavnom procesu zahtjevan pedagoški i stručni problem. U ovom radu se analiziraju znanstvene metode koje trebaju približiti nove spoznaje učenicima, te ih povezati s postojećim učeničkim znanjem u smislenu cjelinu. Analiza ima za cilj zaključak o najpogodnijoj metodi za ostvarivanje ovog procesa. Kao primjer, u ovom radu se, metodom problemsko-istraživačke nastave uvode nove znanstvene spoznaje o širenju svemira, te samim rezultatima pokazuju kako je ova metoda najprikladnija za usvajanje navedenih sadržaja. U radu je razrađen originalan način na koji kombinirati nastavnika, učenike i znanstvenike iz ovog područja u svrhu ostvarivanja cilja. Na kraju je napravljena i analizirana anketa koja je pokazala uspješnost problemsko-istraživačke nastave u uvođenju novih znanstvenih spoznaja u nastavni proces.
nove znanstvene spoznaje; problemsko-istraživačka nastava; širenje svemira; povijesni pregled spoznaje o širenju svemira; mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zračenja – WMAP; metoda supernova; tamna tvar; tamna energija; konstruktivna rasprava.
nije evidentirano
engleski
Introducing new scientific discoveries in high school physics class
nije evidentirano
new scientific results; problem centered learning with emphasis on research; history of the Universe; WMAP; supernova method; dark matter; dark energy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
97
14.03.2007.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije
Split