Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike (CROSBI ID 378043)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Marušić, Mirko Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike / Puljak, Ivica (mentor); Split, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, . 2007

Podaci o odgovornosti

Marušić, Mirko

Puljak, Ivica

hrvatski

Uvođenje novih znanstvenih spoznaja u srednjoškolsku nastavu fizike

Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja vrlo često značajno proširuju sadašnje spoznaje ili su od temeljnog značaja za predmet koji se izučava. U ovom radu obrađuju se primjeri iz fizike. Ti rezultati dobiveni su vrlo često tehnički i konceptualno vrlo složenim procesima te je njihova prilagodba nastavnom procesu zahtjevan pedagoški i stručni problem. U ovom radu se analiziraju znanstvene metode koje trebaju približiti nove spoznaje učenicima, te ih povezati s postojećim učeničkim znanjem u smislenu cjelinu. Analiza ima za cilj zaključak o najpogodnijoj metodi za ostvarivanje ovog procesa. Kao primjer, u ovom radu se, metodom problemsko-istraživačke nastave uvode nove znanstvene spoznaje o širenju svemira, te samim rezultatima pokazuju kako je ova metoda najprikladnija za usvajanje navedenih sadržaja. U radu je razrađen originalan način na koji kombinirati nastavnika, učenike i znanstvenike iz ovog područja u svrhu ostvarivanja cilja. Na kraju je napravljena i analizirana anketa koja je pokazala uspješnost problemsko-istraživačke nastave u uvođenju novih znanstvenih spoznaja u nastavni proces.

nove znanstvene spoznaje; problemsko-istraživačka nastava; širenje svemira; povijesni pregled spoznaje o širenju svemira; mjerenje varijacija mikrovalnog pozadinskog zračenja – WMAP; metoda supernova; tamna tvar; tamna energija; konstruktivna rasprava.

nije evidentirano

engleski

Introducing new scientific discoveries in high school physics class

nije evidentirano

new scientific results; problem centered learning with emphasis on research; history of the Universe; WMAP; supernova method; dark matter; dark energy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

97

14.03.2007.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije

Split

Povezanost rada

Fizika