Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina (CROSBI ID 596626)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Aladrović Slovaček, Katarina ; Ceković, Andrea ; Zovkić, Natalija Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina // Igra u ranom djetinjstvu. 2013

Podaci o odgovornosti

Aladrović Slovaček, Katarina ; Ceković, Andrea ; Zovkić, Natalija

hrvatski

Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina

Igra je djeci urođena (imanentna) aktivnost, uključuje velik broj aktivnosti i kroz nju djeca razvijaju svoje sposobnosti. Budući da je ispunjena harmonijom, osjećajem ugode i ritmom, olakšava ovladavanje većim brojem informacija bez zamora. Istraživanja (Velički i Peti Stantić, 2009 ; Aladrović Slovaček, 2011 ; Pavličević-Franić, Aladrović Slovaček i Ivanković, 2011) pokazuju da djeca učeći kroz igru ovladaju većim brojem informacija te pokazuju bolje stavove prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Naime, jezik je apstraktan sustav znakova i ovladavanje njime vrlo često djeci do razdoblja jezične automatizacije (12. godina) predstavlja problem. Međutim, u ranome učenju jezika naglasak se stavlja na razvoj jezično-komunikacijske kompetencije koja podrazumijeva uporabu jezika u svakodnevnim situacijama. Da bi poučavanje jezika u toj dobi bilo svrhovito, potrebno je koristiti igru kao jednu od metoda poučavanja. Upravo stoga cilj je ovoga rada pokazati učinke česte provedbe jezičnih igara na razvoj komunikacijskih vještina učenika osnovnoškolske dobi. Istraživanje je provedeno u četvrtome i petom razredu osnovne škole (N = 128) u tri različite škole Središnje Hrvatske. Ispitanici su imali pet sati hrvatskoga jezika u kojima su se kroz igru poticale jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Nakon svakoga sata proveden je kratki upitnik i provjera stečenoga znanja. Peti sat nastave provedena je vježba u kojoj se procjenjivala uspješnost ovladavanja komunikacijskim vještinama na razini slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Ispitanici su pokazali bolje znanje i stavove u odnosu na spomenuta istraživanja (2004, 2009, 2011) te su uspješnije ovladali komunikacijskim vještinama u govoru i pismu, što potvrđuje da korištenje igre u nastavi hrvatskoga jezika potiče razvoj komunikacijskih vještina.

poučavanje hrvatskoga jezika; jezične djelatnosti; jezične igre; stavovi prema hrvatskome jeziku

nije evidentirano

engleski

Developing good communication skills using language games in early childhood

nije evidentirano

Croatian language teaching; language skills; language games; attitudes to Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Igra u ranom djetinjstvu

Podaci o skupu

Igra u ranom djetinjstvu

predavanje

08.05.2013-11.05.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija