Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina (CROSBI ID 596626)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Aladrović Slovaček, Katarina ; Ceković, Andrea ; Zovkić, Natalija
hrvatski
Jezična igra u ranoj školskoj dobi kao preduvjet razvoja dobrih komunikacijskih vještina
Igra je djeci urođena (imanentna) aktivnost, uključuje velik broj aktivnosti i kroz nju djeca razvijaju svoje sposobnosti. Budući da je ispunjena harmonijom, osjećajem ugode i ritmom, olakšava ovladavanje većim brojem informacija bez zamora. Istraživanja (Velički i Peti Stantić, 2009 ; Aladrović Slovaček, 2011 ; Pavličević-Franić, Aladrović Slovaček i Ivanković, 2011) pokazuju da djeca učeći kroz igru ovladaju većim brojem informacija te pokazuju bolje stavove prema hrvatskome jeziku kao nastavnome predmetu. Naime, jezik je apstraktan sustav znakova i ovladavanje njime vrlo često djeci do razdoblja jezične automatizacije (12. godina) predstavlja problem. Međutim, u ranome učenju jezika naglasak se stavlja na razvoj jezično-komunikacijske kompetencije koja podrazumijeva uporabu jezika u svakodnevnim situacijama. Da bi poučavanje jezika u toj dobi bilo svrhovito, potrebno je koristiti igru kao jednu od metoda poučavanja. Upravo stoga cilj je ovoga rada pokazati učinke česte provedbe jezičnih igara na razvoj komunikacijskih vještina učenika osnovnoškolske dobi. Istraživanje je provedeno u četvrtome i petom razredu osnovne škole (N = 128) u tri različite škole Središnje Hrvatske. Ispitanici su imali pet sati hrvatskoga jezika u kojima su se kroz igru poticale jezične djelatnosti slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Nakon svakoga sata proveden je kratki upitnik i provjera stečenoga znanja. Peti sat nastave provedena je vježba u kojoj se procjenjivala uspješnost ovladavanja komunikacijskim vještinama na razini slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Ispitanici su pokazali bolje znanje i stavove u odnosu na spomenuta istraživanja (2004, 2009, 2011) te su uspješnije ovladali komunikacijskim vještinama u govoru i pismu, što potvrđuje da korištenje igre u nastavi hrvatskoga jezika potiče razvoj komunikacijskih vještina.
poučavanje hrvatskoga jezika; jezične djelatnosti; jezične igre; stavovi prema hrvatskome jeziku
nije evidentirano
engleski
Developing good communication skills using language games in early childhood
nije evidentirano
Croatian language teaching; language skills; language games; attitudes to Croatian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Igra u ranom djetinjstvu
Podaci o skupu
Igra u ranom djetinjstvu
predavanje
08.05.2013-11.05.2013
Zagreb, Hrvatska