Language dominance in bilingual speakers of Italian and Croatian language (CROSBI ID 192913)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Hržica, Gordana ; Brdarić, Blanka ; Tadić, Emilija ; Goleš, Ana ; Roch, Maja
engleski
Language dominance in bilingual speakers of Italian and Croatian language
Zbog visoke varijabilnosti unutar dvojezične populacije, kontrola jezične dominantnosti ključna je i u istraživanjima i u praktičnom radu logopeda. U istraživanjima je kontrola ključna kako bi se uspoređivali ispitanici koji formiraju ujednačenu skupinu ili kako bi se promatrali s obzirom na jezičnu dominantnost. U praksi, logopedima je važno moći ispitati jezične vještine dvojezične djece te odrediti dominantni jezik. Djeca koja su od najranije dobi izložena dvama jezicima mogu pokazivati kašnjenja u jezicima koje paralelno usvajaju. Neka djeca ne pokazuju gotovo nikakve razlike u razinama jezičnog znanja, a neka pokazuju značajnije teškoće. Bez spoznaje o jezičnim znanjima u drugom jeziku nemoguće je odrediti jesu li ti rezultati posljedica lošijeg znanja jednog jezika ili općenitih teškoća u jezičnom razvoju. Ovo donosi brojne probleme u dvojezičnim područjima u Hrvatskoj kao što su dvojezična područja u Rijeci i Istri u kojima se govore hrvatski i talijanski jezik. Postoje brojni načini na koje se pokušavalo odrediti jezičnu dominantnost dvojezičnih govornika, ali ne i jedinstvena općeprihvaćena procedura. U ovom istraživanju kao temeljni je kriterij uzeta razlika u standardnim rezultatima hrvatske i talijanske inačice testa TROG. Ispitano je 54 predškolske djece koja pohađaju vrtićke skupine s programom na talijanskom jeziku, a koji su prepoznati kao kandidati za ujednačenu dvojezičnost (procjena odgojitelja). Primjenom odabranog kriterija oko 70 % djece svrstano je u skupinu ujednačenih dvojezičnih govornika, a nisu se pokazale razlike između sudionika iz Rijeke i Poreča i okolice.
bilingualism ; bilingual assessment ; balanced bilingualism ; language dominance
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Logopedija