Žene i rodne uloge u postsupkulturnoj teoriji : primjer rave kulture (CROSBI ID 192908)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Krnić, Rašeljka
hrvatski
Žene i rodne uloge u postsupkulturnoj teoriji : primjer rave kulture
Tijekom sedamdesetih i do sredine osamdesetih godina u sociološkom razmatranju povezanosti mladih, stila i glazbenog ukusa, dominirao koncept subkulturne teorije birminghamske škole, međutim, već početkom osamdesetih neki su autori počeli propitivati neke od osnovnih postavki dotadašnjih shvaćanja subkultura. Mada će se termin „post-subkulturno“ pojaviti već kod Chambersa 1987. godine, u subkulturni diskurs uvest će ga, sredinom devedesetih, Polhemus (1996) i Muggleton (1997). „Post-subkulturne teorije“ zajednički je naziv za cijeli spektar koncepata i teorija s početka devedesetih, koje se i dalje bave sličnim fenomenima okupljanja mladih, ali koje više ne insistiraju na zaključcima i pojmovnom aparatu subkulturnog koncepta. Uz brojna područja kritike koja se odnose na problem klasne analize, pitanje otpora, neuvažavanje lokalnog konteksta, ulogu medija itd. jedno od najznačajnijih odnosi se na problem zanemarivanja uloge žena u subkulturnim prostorima, te jednodimenzionalno shvaćanje rodnih uloga i prirode seksualnosti. Post-subkulturne studije donose znatno više analiza koje ulogu žene u subkulturnim praksama i kulturnoj produkciji smještaju u fokus svog interesa, te otvaraju pitanja ženskog iskustva i ženske perspektive subkulturnog iskustva, a istraživanja razlicitih scena elektronske glazbe ukazala su na rave kulturu kao distinktivni subkulturni prostor unutar kojeg dolazi do redefiniranja tradicionalnih rodnih uloga, te značenja seksualnosti kroz izmijenjene komunikacijske i interakscijske prakse.
birminghamska škola; post-subkulturna teorija; rodne uloge; rave kultura
nije evidentirano
engleski
Women and gender roles in post-subcultural theory : example of rave culture
nije evidentirano
Birmingham School; post-subcultural theory; gender roles; rave culture
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (4 (118))
2012.
885-900
objavljeno
1330-0288
10.5559/di.21.4.04