Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Između memorije i zaborava: Jasenovac kao dvostruko posredovana trauma (CROSBI ID 192801)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Kršinić-Lozica, Ana Između memorije i zaborava: Jasenovac kao dvostruko posredovana trauma // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 35 (2011), 35; 297-308

Podaci o odgovornosti

Kršinić-Lozica, Ana

hrvatski

Između memorije i zaborava: Jasenovac kao dvostruko posredovana trauma

Tema novog postava Memorijalnog muzeja u Jasenovcu podijeljena je na dvije problemske skupine koje se djelomično preklapaju, a koje se svode na osnovni problem odnosa reprezentacije i traume. Jednu problemsku skupinu čini muzealizacija i spomeničko obilježavanje mjesta holokausta ili genocida, a drugu odnos muzeološke i spomeničke prakse prema socijalističkoj prošlosti. Prva problemska skupina - obilježavanje mjesta na kojem se dogodio traumatični događaj i formiranje muzejske zbirke na zločinu - suočava se s raznorodnim problemima. isprepliće se pitanje (ne)mogućnosti svjedočenja i posljedice institucionalizacije sjećanja s interakcijom historiografije i fikcije u prenošenju traumatičnog događaja, ulogom različitih segmenata postava (historiografskog, arhitektonskog, dizajnerskog), umjetničkih djela i spomen-obilježja u posredovanju traume(a), kao i s odnosom muzealizacije i komemoracije prema (re/formiranju) kolektivnog identiteta i kolektivnog pamćenja. Druga pak problemska podskupina nije na prvi pogled toliko uočljiva, ali ipak je prisutna u novom postavu jasenovačkog muzeja i odnosi se na smjenu reprezentacijskih paradigmi i utjecaja kulturnih politika na obilježavanje socijalističke prošlosti. Riječ je o metamuzeološkoj i metahistoriografskoj temi koja obuhvaća promjenu muzeoloških praksi i preispisivanje povijesti, karakterističnu za postsocijalističke zemlje. Dijakronijsko sagledavanje smjene reprezentacijskih paradigmi, usporedba retorike izložbenih postava i spomenika u različitim društvenim/političkim/gospodarskim sustavima, potrebno je da bi se vidjelo pripadaju li te reprezentacijske paradigme širim kulturnim paradigmama, modernizmu i postmodernizmu, i do koje se mjere smjena izložbenih postava može objasniti tim širim kulturnim paradigmama. Kroz analizu načina na koje kolektivni identitet, mehanizmi sjećanja i odnos prema prošlosti utječu na muzeološke i spomeničke reprezentacije traume sagledavaju se promjene izložbenih postava u jasenovačkom muzeju.

Kolektivna memorija ; lieux de memoire ; lakune ; trauma ; reprezentacija ; Jasenovac ; muzejska postava

nije evidentirano

engleski

Between Memory and Oblivion: Jasenovac as a Doubly Mediated Trauma

nije evidentirano

Collective memory ; lieux de memoire ; lacunae ; trauma ; representation ; Jasenovac ; permanent exhibition

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35 (35)

2011.

297-308

objavljeno

0350-3437

1845-4534

Povezanost rada

Povijest umjetnosti