Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 627871

Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika


Bušljeta, Rona
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 55-73 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 627871 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika
(Starting points of Teaching Transformational Role of School Textbooks)

Autori
Bušljeta, Rona

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62 (2013), 1; 55-73

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
didaktičko-metodički instrumentarij; didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički kriteriji; udžbenik; Udžbenički standard
(didactic-methodical instrumentarium; didactic-methodical conception; didactic-methodical criteria; textbook; Act on textbook standard)

Sažetak
Neupitna je važnost i utjecaj sadržaja koji prezentiraju udžbenici. Ipak, uzme li se u obzir činjenicu da je udžbenik i dalje osnovno sredstvo u institucionaliziranom procesu odgoja i obrazovanja, odnosno temelj procesa poučavanja i učenja, onda se isti ne bi smio promatrati isključivo kao sredstvo transmisije propisanih informacija, već bi se primarno naglasak trebao staviti na njegovu transformacijsku ulogu koja se temelji na koncipiranju i uređenju udžbenika u skladu sa znanstvenim dostignućima vezanim za procese poučavanja i učenja u svrhu ispunjavanja ciljeva odgoja i obrazovanja. Transformacijska uloga udžbenika odnosno njegova didaktičko-metodička koncepcija predstavlja vrlo složen fenomen koji upućuje na aktualnu odgojnu-obrazovnu politiku države, odnosno znanstvene dosege pedagogije, didaktike, metodike pa i psihologije te ujedno određuje način učenikove recepcije, razumijevanja, memoriranja, komunikacije, motivacije i samoučenja, kao što utječe i na logiku, organiziranje i strukturiranje procesa poučavanja. S obzirom da je u Hrvatskoj proces standardizacije didaktičko-metodičke koncepcije udžbenika započeo tek 2003. donošenjem prvog Udžbeničkog standarda u ovome se radu kritički analizira njegov dio koji se odnosi na didaktičko-metodičke standarde i zahtjeve te se uz pomoć znanstvene literature iznose konkretni prijedlozi za njihovo nadopunjavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
226-2261681-0827 - Interkulturalna ishodišta pedagoške misli i odgojnog djelovanja u Hrvata (Marko Pranjić, )

Ustanove
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Rona Bušljeta Kardum (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bušljeta, Rona
Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 55-73 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Bušljeta, R. (2013) Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika. Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (1), 55-73.
@article{article, author = {Bu\v{s}ljeta, R.}, year = {2013}, pages = {55-73}, keywords = {didactic-methodical instrumentarium, didactic-methodical conception, didactic-methodical criteria, textbook, Act on textbook standard}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0037-654X}, title = {Starting points of Teaching Transformational Role of School Textbooks}, keyword = {didactic-methodical instrumentarium, didactic-methodical conception, didactic-methodical criteria, textbook, Act on textbook standard} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LLBA
  • LISA
  • MLA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font