Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika (CROSBI ID 192717)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Bušljeta, Rona Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 1; 55-73

Podaci o odgovornosti

Bušljeta, Rona

hrvatski

Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika

Neupitna je važnost i utjecaj sadržaja koji prezentiraju udžbenici. Ipak, uzme li se u obzir činjenicu da je udžbenik i dalje osnovno sredstvo u institucionaliziranom procesu odgoja i obrazovanja, odnosno temelj procesa poučavanja i učenja, onda se isti ne bi smio promatrati isključivo kao sredstvo transmisije propisanih informacija, već bi se primarno naglasak trebao staviti na njegovu transformacijsku ulogu koja se temelji na koncipiranju i uređenju udžbenika u skladu sa znanstvenim dostignućima vezanim za procese poučavanja i učenja u svrhu ispunjavanja ciljeva odgoja i obrazovanja. Transformacijska uloga udžbenika odnosno njegova didaktičko-metodička koncepcija predstavlja vrlo složen fenomen koji upućuje na aktualnu odgojnu-obrazovnu politiku države, odnosno znanstvene dosege pedagogije, didaktike, metodike pa i psihologije te ujedno određuje način učenikove recepcije, razumijevanja, memoriranja, komunikacije, motivacije i samoučenja, kao što utječe i na logiku, organiziranje i strukturiranje procesa poučavanja. S obzirom da je u Hrvatskoj proces standardizacije didaktičko-metodičke koncepcije udžbenika započeo tek 2003. donošenjem prvog Udžbeničkog standarda u ovome se radu kritički analizira njegov dio koji se odnosi na didaktičko-metodičke standarde i zahtjeve te se uz pomoć znanstvene literature iznose konkretni prijedlozi za njihovo nadopunjavanje.

didaktičko-metodički instrumentarij; didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički kriteriji; udžbenik; Udžbenički standard

nije evidentirano

engleski

Starting points of Teaching Transformational Role of School Textbooks

nije evidentirano

didactic-methodical instrumentarium; didactic-methodical conception; didactic-methodical criteria; textbook; Act on textbook standard

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (1)

2013.

55-73

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija